Hej,
Har två element hemma som det inte kommer någon värme på fast man öppnar ventilerna fullt ut. Jag har läst mycket om att det kan vara en liten "pinne" som rostat fast i fel läge och behöver motioneras. Mina vred är gamla "MMA" (se bilderna), är det någon som vet hur man skruvar bort dom så man kommer åt? Jag vill ju ogärna skapa en fontän inomhus
Kan det vara så lätt som att lossa på muttern nedan för att få bort plastvredet, eller blir det blött då?
(Jag har redan testat att lufta radiatorerna)
Har två element hemma som det inte kommer någon värme på fast man öppnar ventilerna fullt ut. Jag har läst mycket om att det kan vara en liten "pinne" som rostat fast i fel läge och behöver motioneras. Mina vred är gamla "MMA" (se bilderna), är det någon som vet hur man skruvar bort dom så man kommer åt? Jag vill ju ogärna skapa en fontän inomhus
Kan det vara så lätt som att lossa på muttern nedan för att få bort plastvredet, eller blir det blött då?
(Jag har redan testat att lufta radiatorerna)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lossa termostaten genom att vrida på den blanka muttern. Sen kan du testa att motionera piggen innanför med något platt verktyg. Den ska sticka ut 8-10mm och fjädra tillbaks hela vägen när man släpper den. Dra inte i piggen.
Tack!
Klicka här för att svara