Hej,

Har två element hemma som det inte kommer någon värme på fast man öppnar ventilerna fullt ut. Jag har läst mycket om att det kan vara en liten "pinne" som rostat fast i fel läge och behöver motioneras. Mina vred är gamla "MMA" (se bilderna), är det någon som vet hur man skruvar bort dom så man kommer åt? Jag vill ju ogärna skapa en fontän inomhus :)

Kan det vara så lätt som att lossa på muttern nedan för att få bort plastvredet, eller blir det blött då?

(Jag har redan testat att lufta radiatorerna)

Närbild på gammalt MMA termostatvred på radiator, fråga om demontering utan vattenläckage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Närbild på ett gammalt MMA-radiatorvred som kan behöva underhåll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Lossa termostaten genom att vrida på den blanka muttern. Sen kan du testa att motionera piggen innanför med något platt verktyg. Den ska sticka ut 8-10mm och fjädra tillbaks hela vägen när man släpper den. Dra inte i piggen.
 
  • Gilla
Luffarrock
  • Laddar…
Tack!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.