Har lidit av dåligt flöde av vv i kökskran. Idag skruvade jag isär och hittade denna lilla bit av något sprött material. Lite åt keramikhållet. Någon idé var den kommer ifrån? Kan den letat sig hela vägen från värmepumpen?

• En vit, halvbränd stearinljusstump står på ett bord med mönstrad duk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
O ollefax skrev:
Har lidit av dåligt flöde av vv i kökskran. Idag skruvade jag isär och hittade denna lilla bit av något sprött material. Lite åt keramikhållet. Någon idé var den kommer ifrån? Kan den letat sig hela vägen från värmepumpen?
En liten bit av en micanitpärla som ibland omger elledningar som isolering mot värme.Den måste hamnat i beredaren vid tillverkningen ty inuti beredare ska de inte behövas.Alternativt en plastbit som oxå råkat hamna i beredare vid tillverkningen och tagit upp salter ur vattnet som med tiden fått den att hårdna
O ollefax skrev:
O ollefax skrev:

• Gilla
ollefax
  • Laddar…
Ja måste vara något sådant. Skumt oavsett!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.