Milkshaken
Hej, Jag undrar om det finns några sk... "GDS" kit till att klä in skorstenen med plåt.
Jag har bytttaktegel, från gamla tegelpannor- Betongpannor, och med nya läktens höjd och betongpannans höjd så stämmer såklart inte plåten som ska ligga mot pannorna...

Tänkt bara om det fanns någon form av färdig plåt som tex är vikt och falsad i tre hörn, så man bara behöver klippa till sista hörnet och falsa ihop det. Och då självklart med en konstruktion av pannplåten oxå....

Nån som förstår hur jag menar och isf tips...

Har svårt att tänka mig att det skulle finnas, eftersom den enligt din konstruktion skulle behöva finnas i lager för varje 1-5 mm bredd och längd på olika skorstenar. Däremot kan du nog ganska billigt måttbeställa en sådan hos din lokala plåtslagare, om han inte behöver åka ut och måtta den själv och inte montera den. Han kanske kan tillverka 4 bitar, falsa ihop 3 och förbereda den sista enligt dina önskemål.

Milkshaken
Tack Frebbe för svaret, har skaplig kontakt med ett plåtslageri, han har tillverkat plåtdetaljer tidigare åt mig, men tror att han nog vill komma ca 7 mil och måtta först...

han tar betalt / bockning inte för ytan i sig.. Så det blir nog en bra slant att pynta upp iaf..
Nåväl, blir ju billigare i långa loppet...

Milkshaken
Snackade med honom idag, och han förklarade hur man skulle göra, och han är villig att prefaba...
Kostnad runt 2500:- + moms Så det är ju bara att slå till på nästa år..:)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.