Fredricssons (fd träimporten) i Aspudden har som sagts ovan Valcromat på hyllan.
Har dock ingen aning om vad det kostar jämfört med vanlig mdf. Nån som vet?
/B

Fredells tar följande för svarta som dom har på lager:
16x1250x2500mm kostar 934,38:-/st
19x1250x2500mm kostar 1084,38:-/st

Springare skrev:
Fredells tar följande för svarta som dom har på lager:
16x1250x2500mm kostar 934,38:-/st
19x1250x2500mm kostar 1084,38:-/st
Jag har köpt på Fredricsons, och där har jag för mig att 16 mm gick på ca 1.100:- och 19 mm på närmare 1.500:- inklusive moms.

Har även sett svarta 19 mm på K-Rauta för ungefär samma peng (de tog in dem efter det att snubbarna i Roomservice hade byggt en TV-möbel eller vad det nu var - helt plötsligt var det många som ville köpa Valchromat).

shit! I jämförelse med vanlig MDF så är det dyrt som f..n! Hade tippat på dubbla kostnaden...

Efter att jag precis pratat med Byggmax kundservice så kan det meddelas att dom inte kommer att ta in MDF mer i sitt sortiment. Det var ingen vidare omsättning var resonemanget! Synd...

Nej, de har slutat på Byggmax. Beijers är dyra på MDF, men Bauhaus har lite bättre priser på det. Man ska ha nära till Bauhaus helt enkelt.

Bauhaus är rätt schysta, dock upplevde jag MDF:en jag köpte från en trägrossist i Malmö som lite bättre än Bauhaus. Skivorna hade lite högre ytfinish och de var lite mindre grova i spånet i kärnan. Det senare kanske iofs är en nackdel med tanke på hållfasthet? Det är iaf en fördel när man ska fixa till ytbehandling på kanterna ;)

Jag gissar att det var grossisten du PM´ade mig om , phl? Ligger priserna ungefär på samma som ex vis Bauhaus?

Fick ge 286kr inklusive moms för en 2440x1220 19mm MDF-skiva. Dock var deras plywoodpriser betydligt roligare än Bauhaus.

Då kan jag ju inte låta bli att svara phl (2009-01-15): Jo, jag gör definitivt saker för att det är kul eller för att lära mej något. Faktum är att jag väljer projekt delvis efter kriteriet "få lära sig något nytt", dvs något moment i ett projekt måste nästan vara inlärning av en ny teknik.

Kul att fler gör så! Jag vet dock att vi är långt i från ensamma om detta :o

Det gäller att komma intill på rätt ställe och köpa helstuv för att få billig MDF. Detta kräver ju företag och att man gör av med en hel del. Se även till att få + kvalite på skivorna.

Vad innebär +-kvalitet i praktiken?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.