Jag har köpt på Fredricsons, och där har jag för mig att 16 mm gick på ca 1.100:- och 19 mm på närmare 1.500:- inklusive moms.Springare skrev:
Har även sett svarta 19 mm på K-Rauta för ungefär samma peng (de tog in dem efter det att snubbarna i Roomservice hade byggt en TV-möbel eller vad det nu var - helt plötsligt var det många som ville köpa Valchromat).
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Nej, de har slutat på Byggmax. Beijers är dyra på MDF, men Bauhaus har lite bättre priser på det. Man ska ha nära till Bauhaus helt enkelt.
Bauhaus är rätt schysta, dock upplevde jag MDF:en jag köpte från en trägrossist i Malmö som lite bättre än Bauhaus. Skivorna hade lite högre ytfinish och de var lite mindre grova i spånet i kärnan. Det senare kanske iofs är en nackdel med tanke på hållfasthet? Det är iaf en fördel när man ska fixa till ytbehandling på kanterna 
Då kan jag ju inte låta bli att svara phl (2009-01-15): Jo, jag gör definitivt saker för att det är kul eller för att lära mej något. Faktum är att jag väljer projekt delvis efter kriteriet "få lära sig något nytt", dvs något moment i ett projekt måste nästan vara inlärning av en ny teknik.
Medlem
· Västragötaland
· 197 inlägg
Det gäller att komma intill på rätt ställe och köpa helstuv för att få billig MDF. Detta kräver ju företag och att man gör av med en hel del. Se även till att få + kvalite på skivorna.