Hej,
Behöver lite tips och råd.
Köpte hus 2019 med en relativt nyinstallerad varmvattenberedare Nibe ES-300.
Till saken hör att fastigheten har egen brunn med vatten som har humus och järn i sig.
De tidigare ägarna hade en installerad filteranläggning men slutade använda den 2017.
Jag tryckte brunnen för att få bättre tillflöde och installerade en helt ny sänkpump istället för en ejektorpump, en ny hydrofor i glasfiber (inte hydropress), två separat förfilter innan hydroforen och en ny väldimensionerad filteranläggning. Jag har numera superrent kallvatten - men inte varmvattnet.
Problemet är att under den tid som tidigare ägare stängde av sin filteranläggning så fick förmodligen varmvattenberedaren en rejäl beläggning på insidan.
Nu är min undran om jag kan få varmvattenberedaren ren på insidan och hur jag bär mig åt för att fixa det.
Manteln är av koppar, så där kan man inte hälla in vilka kemikalier som helst!
.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder