Byggahus.se
Letade lite efter en liknande tråd utan framgång, så jag startar en o hoppas inte det blir dubbla...

Snart kommer skatteåterbäringen vad står överst på önskelistan???

Nya verktyg, nya projekt, eller kanske en inbetalning...:surprised:

///K
 
inbetalning :mad:
 
D09
Går rätt in i pannrum och vedpanna :)
Samt inköp av 20m3 ved
 
Blir nog en Nunna, dock först till hösten, gör ändå ingen nytta nu :)
 
Segge skrev:
Blir nog en Nunna, dock först till hösten, gör ändå ingen nytta nu :)
ursäkta okunskapen...en vad???? :confused:
 
Remne skrev:
ursäkta okunskapen...en vad???? :confused:
En nunna, det är väl inte såå konstigt? Håller med om att Nunnor är bäst på hösten..... :surprised:

e-nytt-60-nunna-pc_68038753.jpg

Blir dock inga verktyg för min del...
 
  • Gilla
weezer och 2 till
  • Laddar…
Jag åkte på att betala, men det har ändå blivit dags att börja bygga Festool-park i form av dammsugare, fräs och sänksåg med tillbehör. Hoovrar i detta nu ovan beställknappen, men jag inser att jag inte får köpa förrän vissa andra projekt är slutförda. Tänk vad mycket roligare det är att börja än att slutföra!
 
Remne skrev:
ursäkta okunskapen...en vad???? :confused:
Nunnauuni :D

joya_angolo_1.jpg
 
Segge skrev:
Nunnauuni :D

[bild]


Hon verkar vara het.....:)
 
Tror en del pengar går till husmålning/tapetsering.
Men ska försöka spara en slant antingen till datoruppgradering inför Battlefield 4 som kommer till hösten eller till något roligt verktyg som man förhoppningsvis behöver lika mycket som man vill ha :)
 
Jag har beställt en ny ytterdörr, som ska betalas med skatteåterbäringen :)
 
Skatteåterbäringen är redan spenderad på en högtryckstvätt, som jag väntar på från DE.
Det kommer nog att räcka till gallergrindar till släpet också, vilket har visat sig nödvändigt då jag bytte bil i vintras till en större, högre, bredare och med sämre svängradie. Det går i dagsläget inte att se någon del av släpen från förarplatsen, vilket har visat sig opraktiskt när man skall backa in på uppfarten. När man ser släpet i backspegeln är det nästan för sent att räta upp ekipaget. Jag vet att det är till stor del en träningssak, men grindar skulle vara bra av andra skäl också.
 
Som vanligt har jag spenderat större delen av återbäringen innan den trillat in på kontot. I år blev det en bordsåg och en ny fräs.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Har länge suktat efter en vettig byggdammsugare men jag kanske måste lägga in golvet först så jag har något att städa :p Golvplank alltså! Någon som vet ett ställe med bra pris? Furu, 25-30 mm så brett som möjligt och gärna färdigbehandlat vitt/ljust.
 
badtastex skrev:
Som vanligt har jag spenderat större delen av återbäringen innan den trillat in på kontot. I år blev det en bordsåg och en ny fräs.

ja, varför är det så....."ska bara, kan ta det med skattepengarna" ..... :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.