Byggahus.se
Finns det skarvsladd för euro-kontakt med vinklad ände? Ska trycka dit en kabelkanal under uttaget och en vinklad kontakt hade blivit snyggare än att behöva ”knäcka” sladden 90 grader. Vill helst inte ha grenuttag vilket det finns gott om med vinklad ände.
 
Ja jag använder något liknande som denna.
Typ det du menar Jan jag tro.
Evoline är det.
 
  • Svart Evoline stickkontakt med utfällbart handtag på en vit yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Evoline svart strömkontakt ovanifrån på en ljus yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
anhack
  • Laddar…
D Danskennielsen skrev:
Ja jag använder något liknande som denna.
Typ det du menar Jan jag tro.
Evoline är det.
Tack för svaret och tipset. Var främst ute efter en variant där man slipper koppla själv men verkar inte finnas.
 
M Marcussjogren skrev:
Är det en apparatkabel, eller vad är en eurokontakt?

[länk]
Precis en sådan ände vill jag ha fast på en förlängningssladd. Inte säker på att det är euro-kontakt som är den korrekta benämningen.

M Marcussjogren skrev:
Eller sådan här?

[länk]
Nära men skarvsladden ska vara ojordad så andra änden är platt. Men man kanske inte kan få allt...
 
Redigerat:
M
Du kan glömma att hitta en skarvsladd med euro-plugg (vinklad eller ej) i ena änden och ojordat uttag i andra änden.
Ett vanligt uttag ska minst klara 10A, euro-pluggen får inte belastas med mer än 2,5A.
Så antingen får du koppla själv eller hitta annan lösning.
 
Magnus E K
Jag tolkar det som att TS vill ha en sån här, fast med vinklad stickpropp:

0_297113.jpg

Det måste väl vara regelmässigt helt ok? Hittar dock ingen sån kabel; någon med bättre googleskills för gärna göra fler försök.
 
Ser inte din bild, misstänker dock att du menar ett euro-uttag?
Det är okej, men ett vanligt ojordat uttag är inte okej.
 
Magnus E K Magnus E K skrev:
Jag tolkar det som att TS vill ha en sån här, fast med vinklad stickpropp:

[bild]

Det måste väl vara regelmässigt helt ok? Hittar dock ingen sån kabel; någon med bättre googleskills för gärna göra fler försök.
Precis!
 
  • Gilla
Marcussjogren
  • Laddar…
Finns ju dessa också. Även med fyrvägs euro. Den jordade på ovansidan kallas för schuko.
 
  • Vit schuko-vägguttag med jordanslutning och fyrvägs europlugganslutning.
  • Gilla
b_hasse
  • Laddar…
Det var märkligt att det inte finns. Hittade den här, inte vad du söker men ändå....
https://www.kjell.com/se/produkter/...yXF8Hm80uKrjlUHa758aAsMJEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Annars är ju Treeminders lösning elegant om det är hemma du ska ha den.

Har själv en vinklad europakontakt (apparatsladd) till USB-laddstationen i bilen bak hos barnen.
https://www.kjell.com/se/produkter/...el-c7-med-vinklade-kontakter-vit-1-5-m-p67085
https://www.kjell.com/se/produkter/...cell-10-a-usb-laddstation-6-portar-vit-p97520
 
A anhack skrev:
Precis en sådan ände vill jag ha fast på en förlängningssladd. Inte säker på att det är euro-kontakt som är den korrekta benämningen.



Nära men skarvsladden ska vara ojordad så andra änden är platt. Men man kanske inte kan få allt...
Är det en platt "eurokontakt" på den apparat du vill använda? I såfall går den ju att stoppa i den sladden Marcussjogren länkar till.

Vad är det för uttag du har i väggen, som du ska sätta sladden i? Jordat eller ojordat?
 
Jag vill ha nedanstående fast med vinklad kontakt. Verkar inte finnas på marknaden.
 
  • Vit förlängningssladd med rakt Europlug-stick och koppling, sökes med vinklad kontakt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.