Tjena,

Har en Siemens SN65ZX07CEmed zeolith torkning.
Inköpt 2024-11-23 så den är precis inom garantitiden på 2 år...

Visade tidigare idag e31 som felkod och en röd kran.

Drog strömmen på maskinen enligt råd från deras servicecenter och pluggade in efter ca 15 min då det kunde vara en systemglitch. Visade dock fortfarande e31 vid återstart.

Drog då ut sladden efter att maskinen bara stod o Pep.

Bokade då service till imorgon. Dock noterade jag nu ca 2h senare när jag testade stoppa i kontakten igen att allt startade som det ska helt utan felkod.

Värt att tillägga är dock att hon jag pratade med på service-center sa att "ja de kan ju försvinna när man startar om, men i de flesta fall dyker felet upp igen förr eller senare".

Nu när allt funkar igen... Kan det bli något strul med garantiärende då om servicegubben kommer hit och upptäcker att allt funkar? Har ju i appen att felkoden löst ut...

Vill ju få felet åtgärdat inom garantitiden....

Någon som varit med om liknande?

Risken är stor att du får betala för felsökningen, tyvärr.

Vonelffors Vonelffors skrev:
Risken är stor att du får betala för felsökningen, tyvärr.
Mm det är ju det jag är rädd för trotts att maskinen larmar e31 och de på deras service kundtjänst säger att det kan försvinna vid en lå g omstart men att det med största sannolikhet kommer tillbaka...

Så man vill ju få skiten åtgärdad innan garantin löper ut 23/11...

Nilsson9208 Nilsson9208 skrev:
Mm det är ju det jag är rädd för trotts att maskinen larmar e31 och de på deras service kundtjänst säger att det kan försvinna vid en lå g omstart men att det med största sannolikhet kommer tillbaka...

Så man vill ju få skiten åtgärdad innan garantin löper ut 23/11...
har du provkört den nu?

returen returen skrev:
har du provkört den nu?
Japp den funkar nu igen... Men jag är ju lite fundersam kring kommentaren från deras support "en reset kan åtgärda det men felet brukar dyka upp igen". Det indikerar ju att där brukar vara ett underliggande fel trotts allt... O nu går garantin ut om 2 veckor... Så man vill ju egentligen att skiten ska ha haverera igen innan dess...

• Gilla
returen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.