Hej, om man ska ha en kontaktor till förbrukaren, då behöver man inte använda VA,VB,VC? Utan man går väll direkt in på kontaktorn och har bara styrningen emellan som drar spolen?
Mvh
Mvh
Så man behöver mata shellyn med 3faser till VA, VB, VC + att shellyn behöver strömförsörjning?A alfista skrev:
Iprincip hade jag kunnat mata kontaktorn och VA VB VC med samma säkring?
Bästa svaret
Ja du kan mata Shelly samt lasten från samma säkring, Shellyn behöver alla faserna för att kunna räkna ut lasten (läsa av spänningen som varierar lite på alla faserna) och sedan strömmen genom spolarna. Effekten är ju i princip spänning gånger ström.
Klicka här för att svara
