2 016 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Separett 9000
Det finns en insats att köpa till, gör det lättare att pricka rätt.
https://www.separett.com/se/servicepaket-urinskalsforlangare-separett-vit
https://www.separett.com/se/servicepaket-urinskalsforlangare-separett-vit
Separett är inte gjorda för kvinnor helt enkelt. Lösningen är att hoppa fram och tillbaka beroende på vad som kommer ut. Mina toalettbesök tar minst dubbelt så lång tid i stugan motför hemma. Kan tillägga att vi har en förlängare som det länkas till ovan, hjälper icke.Mekatronikbruno skrev:
Nu fick jag tag på en billig 9000 som åtminstone kan ha förlängaren, min var alldeles för gammal.
Ja, min fru säger detsamma, hur ska man kunna hantera det som kvinna?
Det gör inget att det blir snabbare fullt i tunnan men urinen luktar väldigt och det sprider sig glatt över altanen. Kanske ett längre utblåsrör?
Ja, min fru säger detsamma, hur ska man kunna hantera det som kvinna?
Det gör inget att det blir snabbare fullt i tunnan men urinen luktar väldigt och det sprider sig glatt över altanen. Kanske ett längre utblåsrör?
Vet inte vad det är som gör det men i 7-8 år har samtliga kvinnor som använt min separett 9000 lyckats pricka rätt. Har inte räknat men det bör vara någonstans mellan 10-20 i alla fall. (Nej, vi har inga flamingos i trädgården.
) Men i somras hade flickvännen tjejhelg men några kompisar och minst en av de 5 som var där har lyckats pinka i tunnan. Oklart varför. Det var inte kul att byta den påsen... 

Det finns en lång tråd på familjeliv där det konstateras att kvinnors urinrörsmynning sitter på helt olika ställen från kvinna till kvinna. Vissa har tydligen mynningen inuti slidan t.o.m, vilket då innebär att urinet kommer ut för långt bak för att funka med separettT ToRy skrev:Vet inte vad det är som gör det men i 7-8 år har samtliga kvinnor som använt min separett 9000 lyckats pricka rätt. Har inte räknat men det bör vara någonstans mellan 10-20 i alla fall. (Nej, vi har inga flamingos i trädgården.) Men i somras hade flickvännen tjejhelg men några kompisar och minst en av de 5 som var där har lyckats pinka i tunnan. Oklart varför. Det var inte kul att byta den påsen...
![]()
Får annonsera efter ny fru... 
På riktigt? Hade jag ingen aning om, förmodar att jag var sjuk den dagen det togs upp på biologin...M Majmildred skrev:
Varje dag man lär sig något nytt är en bra dag, så tack för upplysningen!
Klicka här för att svara