Hej. Är det någon som har koll på vart man kan köpa Schneiders ramar med dekorbeslysning? Har letat överallt och hittar bara info om att de finns att köpa till men kan inte hitta dem någonstans.

schneider-electric-exxact-dekorbelysning.png

Jag har redan eluttaget till vänster och skulle vilja ha ramen till höger till vanlig brytare.

Får svara mig själv och hoppas att det hjälper någon annan med. Fick precis ett samtal från Schneiders kundtjänst och tydligen så finns inte den fyrkantiga ramen i sortimentet. När produktkataloger togs fram så var inte ramen helt färdigutvecklad och sedan stötte man på tekniska problem vilket gjorde att den skrotades. Skumt att inkludera en produkt i sin katalog som aldrig ens funnits till försäljning.

cust3000 skrev:
Det finns ju Elkos lösning annars, Elko plus serien...
[länk]

Den lyser blått iofs, det kanske inte matchar så bra med det vita skenet med Schneiders lösning.
Jo jag kollade in den med. De sitter på helt olika väggar så om de inte matchar ljusmässigt kan jag leva med. Tyvärr har redan timer, brytare, ramar m.m. från Schneider monterats då Elko inte matchade golvvärmetermostaten från Devi. Annars hade jag gärna valt Elkos plus serie som jag tycker är riktigt snygg och diskret.

Det var flera tabbar dom gjorde med sin produktkatalog. Dom var för ivriga att släppa den.

//Patrik

Patrik_Hed skrev:
Det var flera tabbar dom gjorde med sin produktkatalog. Dom var för ivriga att släppa den.

//Patrik
Där ser man. Något speciellt i åtanke som är bra att veta?

Styrman_jansson skrev:
Nattljus för dimmer;
[länk]

Vägguttag med nattljus;
[länk]
Tack men jag har redan eluttaget som jag köpte därifrån. Synd att jag kommer köra Renova i resten av huset. Annars är dimmerinsatsen riktigt fin.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.