P
Hej!
Har en Gängsäkringscentral med 3x8 rader. Totalt 24 proppar. I nuvarande läge så är märkningen endast skrivet med blyertspenna vid varje propp. Finns det någon som har något bra schema som ni kan lägga in i tråden. Så att jag kan skriva ut och sätta upp på väggen? Tacksam för svar! 😀 //VikStri.

Mikael_L
Demmpa skrev:
Här är en variant av gruppförteckning
Att den saknas?

Ja den varianten är vanlig har jag märkt. Förekommer i många hus. :p

Här är en variant av gruppschema
(raderade föra inlägget eftersom det hade smugit in ett fel i ena förteckningnen)

Mikael_L
Ja mitt förra svar ser nog lite märkligt ut.

Men jag citerade alltså Demmpa's inlägg, som såg exakt ut som i mitt citat, dvs inte skymten av någon gruppförteckning. :)

• Gilla
1
  • Laddar…
Ja, jag raderade först bilagan för jag trodde att det gick att lägga till bilaga när man redigerade ett inlägg men det verkar inte gå, så jag raderade hela inlägg och skrev ett nytt.

mexitegel skrev:
Hager har: ...
Dom där har liten yta att skriva vad varje grupp omfattar, är mer tänkt för normcentral.

Kalla det inte gruppschema för allt i världen, kommer ni i klorna på sandlådebefolkningen i byggställningstråden kan det bli dyrt och omständigt. Ja om det nämns i något avtal eller handling med liknande dignitet. :)

• Gilla
panodil
  • Laddar…
P
Haha ja! 😂 Tack för snabba och bra svar.

Förteckningen skall som minimum innehålla En identifiering (nummer) , säkringarnas styrka, ledararea samt vad den går till (ex spis, vardagsrum, garage) Den skall sitta vid centralen och uppdateras vid ändringar.

• Gilla
GK100 och 1 till
  • Laddar…
P
Ok. Jag tänkte först mer på något liknande detta enklare att se med översiktsbild på Gängsäkringcentralen. 😀👏🏻

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

VikStri skrev:
Ok. Jag tänkte först mer på något liknande detta enklare att se med översiktsbild på Gängsäkringcentralen.
Har förteckningar i både A5 och A6-format där jag utgått från en sådan gammal förteckning som på din bild. Men de är i ODT-format (LibreOffice), så funkar tyvärr inte att ladda upp dom här..

• Gilla
1
  • Laddar…
Mikael_L
acrophobic skrev:
Har förteckningar i både A5 och A6-format där jag utgått från en sådan gammal förteckning som på din bild. Men de är i ODT-format (LibreOffice), så funkar tyvärr inte att ladda upp dom här..
Prova att ändra filändelsen till något giltigt format, kanske .doc.
Ev funkar det då, så får man ändra tillbaka själv när man hämtat hem filen.

Sen vet jag inte hur svårt det blir att öppna ODT sen, klarar moderna versioner av word det?

Mikael_L
VikStri skrev:
Ok. Jag tänkte först mer på något liknande detta enklare att se med översiktsbild på Gängsäkringcentralen. 😀👏🏻

[bild]
Ja vill du inte skriva ut något av de exempel vi postat, eller skapa ett eget i t.ex. excel (jättelätt) eller googla lite själv så kan du också köpa dessa. De är inte dyra, om man säger så.
http://www.eldirekt.se/elmaterial/central-och-norm/hager/anslagsram
http://www.elbutik.se/product.html/anslagsram?category_id=1908

Elbutik var dock dyra för de större. :eek:

Sen borde man ju kunna köpa endast pappskivan, inte behöva köpa komplett med ram!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.