4 371 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Sätta upp våtrumsgips
Jag håller på och renoverar vårat badrum. Och tänkte sätta upp våtrumsgips (wab).
Har några funderingar på hur det ska sättas upp korrekt.
Gäller samma regler som på vanliga gipsskivor. 1-2 mm i skarverna mellan skivorna?.
Vilka skruvar lämpar sig bäst, Vanliga gipsskruvar? Underlaget är 15 mm plyfa.
Gör det något om man skulle skruva in gipsskruven lite snett eller för långt in så att skivans sk ytskickt går lite sönder?
Jag har satt ganska mycket renoveringsgips med vanlig skruvdragare och tycker det är svårt att få till det bra..
Har några funderingar på hur det ska sättas upp korrekt.
Gäller samma regler som på vanliga gipsskivor. 1-2 mm i skarverna mellan skivorna?.
Vilka skruvar lämpar sig bäst, Vanliga gipsskruvar? Underlaget är 15 mm plyfa.
Gör det något om man skulle skruva in gipsskruven lite snett eller för långt in så att skivans sk ytskickt går lite sönder?
Jag har satt ganska mycket renoveringsgips med vanlig skruvdragare och tycker det är svårt att få till det bra..
Produkter som diskuteras: "gipsskruvar"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
En relaterad fråga, Hur ska man tänka neråt om 15mm plyftan och gipset ska monteras mot en betongplatta ? Ska man lämna 1-2mm för att sedan flytspackla upp detta utrymmet så det blir homogent och utan glapp sen när tätskiktet ska monteras ?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden