Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 840 inlägg
Utgå ifrån att det krävs en dosa. Antingen en utanpåliggande, eller så knackar du upp plats för en ROT-dosa vilket kan vara lite pyssligt. Om du inte tänker använda ledningen i närtid så är det kanske enklare att dra ut trådarna och putsa igen. Det går att knacka fram slangen om den skulle behövas i framtiden.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 840 inlägg
Ja, en kulodosa är minst skrymmande, men täcker kanske inte hela hålet.
Du kan annars välja fritt bland utanpåliggande dosor.
Man kan även tänka sig en anslutningsdosa då den bygger mindre, bara 22 mm.
Du kan annars välja fritt bland utanpåliggande dosor.
Man kan även tänka sig en anslutningsdosa då den bygger mindre, bara 22 mm.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 840 inlägg
Jodå, se bild i denna tråd:
https://www.byggahus.se/forum/threads/ifoe-kulodosa-kabelintag-pa-baksida.411540/#post-4150935
https://www.byggahus.se/forum/threads/ifoe-kulodosa-kabelintag-pa-baksida.411540/#post-4150935
Klicka här för att svara


