Har en sänka i asfalten på uppfarten som jag funderar lite kring. Den har nog varit där så länge jag minns (ca 15 år) men är det något som "bör" göras något åt? Vet inte om bilderna visar det så väl, men det är alltså där vattnet samlas och det är en spricka i asfalten där lutningen nedåt börjar. Vad kan ett sådant arbete kosta? Och räcker det då med att fylla med asfalt eller behöver allt tas upp och göras om? Risken finns att det blir så dyrt att jag inte har råd... Helst vill jag nog låta det vara, men funderar på om det kan bli värre?
Går detta förresten att fixa själv med t.ex. https://www.bygma.se/produkter/tak/...lister--fogmassa/packmassa-coldmex-10768-10l/
Eller är det för stort/djupt?
Eller är det för stort/djupt?
Svårt med bilder. Inga fler sprickor än den på första bilden. Möjligtvis något ojämnt mot grannens tomt men inte alls som i den tydliga sänkan. Vattenfläckarna gör nog att det ser mer ojämnt ut än vad det är. Hade precis spolat av bilen och sedan flyttat in denRejäl skrev:
Ok då luras man av det!K kedjehus1973 skrev:
Ja har man en svacka så kan man skära ur den och fylla på med bärlager och kompaktera innan man lagar asfalten igen..
Vet inte om detta är bättre? Möjligt att gropen är aningen djupare än vad det ser ut här...det börjar slutta precis bakom bildäcket.Rejäl skrev:
Redigerat:
Som jag tänkte alltså. Vore ju himla skönt att slippa göra om hela uppfarten. Vet du om en sådan här sak är akut? Blir lite orolig att det plötsligt ska bli ett öppet hål av det 😬Rejäl skrev:
Så länge det inte är hål/spricka som vattnet kan rinna under asfalten och underminera den så brukar det inte ske något drastiskt, utan det brukar försämras långsamt samt att det sprider sig på sikt..K kedjehus1973 skrev:
Ok! Det är ju kanten mot grannens häck då kanske, men det är ju en liten bit ifrån. Sprickan i asfalten är under tak (carport). Får bli att ta tag i det under året.Rejäl skrev:
Klicka här för att svara