Jag har funderat på en sak.. Om man ska bygga tak och samtidigt följa arbetsmiljölagen som säger att man ska ha en säkerhetsfolie monterad på undersidan av takstolarna som skydd mot genomtramp, då behöver man ju montera ner säkerhetsfolien igen efter att iaf råsponten är lagd för att kunna isolera. För man kan ju inte montera säkerhetsfolien, sen lägga isoleringen på det samtidigt som man ska göra luftspalt vid snedtak och för att sen spika fast råsponten..det kommer ju ta evigheter och det kommer garanterat hinna regna innan man är färdig med allt det där. Men om man nu ska montera ner säkerhetsfolien igen för att kunna komma åt att isolera efter det att yttertaket blivit tätt, ja då blir det ju en massa hål i folien som ju ska fungera som en ångspärr också. Ska jag bara gå och tejpa överallt då? Hur håller det eg? Jag antar ju att hemmasnickaren inte använder sig av säkerhetsfolie, men om man ska anställa någon (dvs vara arbetsgivare) så måste man ju följa arbetsskyddslagen eller arbetsmiljölagen om det nu heter så..