Kopplade in en dosdimmer idag och passade på att knäppa kort på inkopplingen för jag tänkte att det kanske fanns intresse här för att få se hur det ser ut.
Och så ska man tänka på att ställa dimringshastigheten på nästan det snabbaste, för det ska gå fort att dimra. Man vill inte stå 5-6 sekunder och trycka på en knapp.

2011-12-16 09.25.53.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


2011-12-16 09.25.53 - Kopia.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Patrik
 
Redigerat:
Mycket bra, var det skillnad på inkoppling om man har återfjädrande brytare?
Jag har kopplat mina utan återfjädring och då dimrar man genom "dubbelklick".

Gärna bilder på montering med enheten i takdosa och en annan med trappkoppling också :-)
 
utan återfjädring så tar man tändtråden ifrån brytaren in på skruvplinten längst till höger
 
kolvas skrev:
utan återfjädring så tar man tändtråden ifrån brytaren in på skruvplinten längst till höger
Stämmer, trodde det var samma symboler först, var lite fundersam ett tag. Skall ändra mina imorgon då det är viss förvirring bland användarna hur det fungerar med "dubbelklick", bävar för pillet med fjädrar.
 
Mikael_L skrev:
Bra initiativ Patrik.
Tackar. :)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Som ni kan se så har den där skruvplintar som man kan skruva in trådarna på direkt, medans man på t.ex. denna har fastgjutna trådar som man ska koppla ihop FK:n med toppklämmor som tar onödigt med plats.
Det är en av anledningarna till att Eltako är bättre.

//Patrik
 
pbengtsson skrev:
Stämmer, trodde det var samma symboler först, var lite fundersam ett tag. Skall ändra mina imorgon då det är viss förvirring bland användarna hur det fungerar med "dubbelklick", bävar för pillet med fjädrar.
Fjädrarna är enkla att montera om du har ELJO eller ELKO iaf.
 
Ja, med förbehållet om man ska ha flera strömbrytare inkopplade. Då måste väl iaf sätta en toppklämma med en lös tåt på.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.