Hej

Har ett stuprör som inte är helt i linje med avloppsröret i marken. Det är alltså några centimeters förskjutning
Rostiga verktyg lutar mot en vägg, växtlighet, en kruka och mossa, utomhus miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hade behövt någon slags S-böj.
Denna såg ju bra ut https://www.biltema.se/bygg/vvs/takavvattning/sockelkna-70-2000046217 men de "sockelknän" jag hittat har en alldeles för stor sväng.

Hur hade ni gjort här? Finns det något slags flexrör eller liknande
Tack på förhand

M
Lite beroende på hur mycket det är fel så kan man ta 2 böjar, ju större grader ju mer sidoflyttning. 2st 45graders 110-böjar flyttar väl runt 7cm. Men hur stort är röret i backen, gäller ju att hitta nått som passar. Jag har på min bod ett stuprör som kommer ned lite galet, där har jag satt en lövrens som tar upp felet.

C
Jag hade grävt upp lite runt markröret och satt ett par böjar under mark. Så att röret kommer upp på rätt ställe. Då kan du också gå upp med ett svart rör som tål solljus och gå upp till lämplig höjd för lövsilen. I nuläget kommer den lite för nära marken. Det blir klart snyggast och som en bonus är det inte heller särskilt dyrt eller jobbigt.

• Gilla
Rickard.
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.