Byggahus.se
Detta är ingen fråga utan snarare en varning. Köpte en vit tapet med lite "linnestruktur" från Rusta häromdagen Efter ett gediget underarbete sattes tapeten upp igår. Det var en "non woven" tapet och jag upplevde kvaliten bra när jag satte upp den. Kändes inte alls tunn och var mycket enkel att sätta upp MEN resultatet får mig att vilja gråta . Tapeten är fruktansvärt genomskinlig. Det ser bedrövligt ut. Jag har tapetserat mycket i mina dagar men aldrig sett nåt liknande. Väggen bakom var vit med ränder i en annan vit, blank ton och ränderna syns igenom .

Jag vet att man brukar måla väggen före tapetsering med ljusa tapeter men aldrig hade jag väl trott att man ska behöva mål en redan vit vägg! En vägg fick ny gipsskiva och där syns spacklet TYDLIGT. Och då menar jag färgskillnaden mellan den grå gipsskivan och det beige spacklet. Bedrövligt!!!

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Reklamera tapeten med en riktig tapet skall man inte ens behöva måla före om det inte är väldigt stora färgskillnader t ex spacklade gipsskivor bör en tapet klara utan problem

• Gilla
Nyblivenhusägare123
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.