4 871 läst ·
8 svar
5k läst
8 svar
Rustabo - erfarenheter?
Hej.
Jag har fått påhälsning av Rustabo som vill prata takomläggning. Nån som har färska erfarenheter av dem? Jag ser att de har ny ägare sen 2017, så erfarenheter äldre än så är inte relevant. Tacksam för all input.
Jag har fått påhälsning av Rustabo som vill prata takomläggning. Nån som har färska erfarenheter av dem? Jag ser att de har ny ägare sen 2017, så erfarenheter äldre än så är inte relevant. Tacksam för all input.
De genomförde en rekonstruktion för några år sedan, råder dig till att ta in fler offerter.
De gjorde om svärmors tak för några år sedan, dessvärre tog hon inte fler offerter, blev svindyrt. Sen körde de sönder hennes uppfart som de lovade att fixa. Inget hände.
Vad jag kan förstå så var det inget strul med taket.
De gjorde om svärmors tak för några år sedan, dessvärre tog hon inte fler offerter, blev svindyrt. Sen körde de sönder hennes uppfart som de lovade att fixa. Inget hände.
Vad jag kan förstå så var det inget strul med taket.
Det är svårt att få tag i takföretag och det är oftast väntetid för att anlita någon firma med bra (och äkta) referenser. Det räcker för att jag aldrig kommer köpa tjänster av någon som knackar dörr för att kränga hantverkstjänster.
Jag vet att du specifikt frågade om erfarenheter från ett företag jag inte hört talas om, så du får göra vad du vill med mina tankar. Fast fundera på varför de behöver jaga jobb när de flesta andra får tacka nej då de inte hinner med.
Jag vet att du specifikt frågade om erfarenheter från ett företag jag inte hört talas om, så du får göra vad du vill med mina tankar. Fast fundera på varför de behöver jaga jobb när de flesta andra får tacka nej då de inte hinner med.
Ok. Tack för synpunkten. De får väl lämna en offert så får jag se var det landar.Excel skrev:
De genomförde en rekonstruktion för några år sedan, råder dig till att ta in fler offerter.
De gjorde om svärmors tak för några år sedan, dessvärre tog hon inte fler offerter, blev svindyrt. Sen körde de sönder hennes uppfart som de lovade att fixa. Inget hände.
Vad jag kan förstå så var det inget strul med taket.
Rimlig fråga. Dock så säljer de in sig med ett kombinerat takbyte och solpanelinstallation, och det skulle kunna förklara varför de söker upp.Hep skrev:
Det är svårt att få tag i takföretag och det är oftast väntetid för att anlita någon firma med bra (och äkta) referenser. Det räcker för att jag aldrig kommer köpa tjänster av någon som knackar dörr för att kränga hantverkstjänster.
Jag vet att du specifikt frågade om erfarenheter från ett företag jag inte hört talas om, så du får göra vad du vill med mina tankar. Fast fundera på varför de behöver jaga jobb när de flesta andra får tacka nej då de inte hinner med.
Marknadsföring är helt normalt och det finns massor med kanaler att göra det i. Om de knackade dörr skulle jag skippa dem, men om det kom ett vettigt dr med adress i brevlådan baserat på fastighetsregister och byggår är det något annat.
Fast med tanke på de omdömen som länkades skulle jag leta vidare.
Fast med tanke på de omdömen som länkades skulle jag leta vidare.
Länken hade jag missat. Ja, de omdömena såg ju inte bra ut. Tack för att du uppmärksammade mig på dem.Hep skrev:
Marknadsföring är helt normalt och det finns massor med kanaler att göra det i. Om de knackade dörr skulle jag skippa dem, men om det kom ett vettigt dr med adress i brevlådan baserat på fastighetsregister och byggår är det något annat.
Fast med tanke på de omdömen som länkades skulle jag leta vidare.
Hej!S sommarplåga skrev:
Jag anlitade Rustabo för omläggning av mitt tak i Svärdsjö!
När jag åkte dit för att inspektera upptäckte jag till min stora förvåning att företaget började göra andr arbeten inomhus som jag inte beställt!?
Jag frågade vad de gjorde och fick svar att golven var dåliga inomhus och måste förstärkas?!
Jag påpekade tydligt att jag var medveten om detta och avsåg att göra jobbet själv!
Trots detta fortsatte Rustabo och monterade värdelösa stöttor under taken i alla rum!
Stöttorna gjorde huset obeboeligt och svårt att renovera på ett riktigt sätt!
Jag fick en stor faktura för detta som jag bestridit och tvingats anlita advokat!
Jag har senare tvingats demontera deras stöttor och istället byggt och monterat bärande takbalkar typ T- balkar för stort böjmitstånd!
Deras agerande har försatt mig i en svår situation och kostat mycket i arbete och pengar!
Jag måste därför avråda från att använda deras tjänster!
MVH
Fredrik Lagercrantz
Svärdsjö
Jag fick
Klicka här för att svara