Hej! Har sådana fästen i min lägenhet, vet någon vad det är för något? Jag gissar att det är rullgardinsfästen—hur kan jag hitta en rullgardin som passar där?

• Vägg vid fönster med ett metallfäste, eventuellt för rullgardin, på en vitmålad yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser bägge sidorna exakt lika dans ut eller är det olika?
Bilden är tagen lite väl långt ifrån, går inte att se några detaljer när man zoomar in.

Jag hade troligen skaffat den rullgardin som jag vill ha och skruvat upp medföljande fästena.

Demmpa Demmpa skrev:
Ser bägge sidorna exakt lika dans ut eller är det olika?
Bilden är tagen lite väl långt ifrån, går inte att se några detaljer när man zoomar in.

Jag hade troligen skaffat den rullgardin som jag vill ha och skruvat upp medföljande fästena.
Ni får ursäkta, jag laddar upp bättre bilder. Visst hade jag kunnat köpa nytt, men jag gillar ”originaldetaljer” så skulle gärna återanvända fästena om det går...

• Gammal dörr med vit färg, fokus på ett återanvänt dörrfäste i ett hörn.
    Skapa konto
  • Nymålat vitt hörn av ett rum med en gammal skruv och fäste i taket nära en dörrkarm.
    Skapa konto
BirgitS
G Gustav525 skrev:
Jag gissar att det är rullgardinsfästen—
Det ser ut att stämma med hur rullgardinerna såg ut på 70-talet eller så för stången de var lindade kring hade en pigg i vardera änden. Men som vuxen har jag inte haft rullgardiner så jag vet inte hur de är konstruerade nu för tiden.

• Gilla
Gustav525
  • Laddar…
Jo det där är fästen för vanliga rullgardiner, de måste vara av exakt rätt längd bara. Sen säger oss det ovala hålet på den nedre bilden att fästet är ganska slitet, från början var det runt.

• Gilla
Gustav525
  • Laddar…
Karlia
Jag har försökt hitta rullgardinfäste till dottern, ett var trasigt i hennes lägenhet. Svårt att hitta enbart fäste, när jag väl hittade ett fungerade det inte till rullgardinen:rolleyes:

Jag har gett upp och tänker köpa nya rullgardiner med fäste som stämmer så snart jag orkar tänka till igen.

• Gilla
Gustav525
  • Laddar…
BirgitS
Fotografen Fotografen skrev:
Jo det där är fästen för vanliga rullgardiner, de måste vara av exakt rätt längd bara.
Man kapade ju stången så den blev i rätt längd ;)

• Gilla
Gustav525 och 1 till
  • Laddar…
Tack så mycket för hjälpen! Tror jag köper en ny gardin! :-)

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.