Hej!
Jag har en liten fundering.
Håller på att renovera ett rum, där var det utanpåliggande el. Vill nu dra slang i väggen istället, har kört med T70 och tagit elkejdesågen och spårat för slangen. Köpt biltemas rotdosor för T70, tanken är att jag ska på med 13mm gipsskivor. Jag har hole in onekit men eftersom dosan ska monteras på gipset undrar jag hur ni hade gjort för att få hålen att stämma? Hoppas ni förstår hur jag menar.
Jag har en liten fundering.
Håller på att renovera ett rum, där var det utanpåliggande el. Vill nu dra slang i väggen istället, har kört med T70 och tagit elkejdesågen och spårat för slangen. Köpt biltemas rotdosor för T70, tanken är att jag ska på med 13mm gipsskivor. Jag har hole in onekit men eftersom dosan ska monteras på gipset undrar jag hur ni hade gjort för att få hålen att stämma? Hoppas ni förstår hur jag menar.
Produkter som diskuteras: "hole in one"
Hole-in-One
Hole In One underlättar arbetet med att montera plattor och paneler över el- och VVS-dosor genom sitt patenterade magnetsöksystem. Systemet är designat för att göra det enklare att hitta och montera dolda el- och VVS-dosor, och är särskilt
Läs mer
Jag vill dölja slangen med färdigdragen fk i spårat i brädade väggen och sen montera gipset, dvs jag har redan gjort hålen för dosan i själva brädväggen, så behöver pricka på den med gipset i efterhandStefan N skrev:
Men sätt inte ROTdosor utan använd "vanliga" dosor som du fäster i väggen bakom gipsen. Sätt i magneten, på med gipsen fram med "sökarn" och fräs fram dosan. Regla vid behov ut gipsen lite och/eller fräs ut väggen.
Hade det gått så absolut, apparatdosa som man spikar/skruvar i sidan är ju att föredra. Abb au60E elmont skrev: