Jag satt precis själv och letade rostfria dyckert till min 18ga-pistol. Din pistol verkar dock använda den udda huvudstorleken 1,0 mm. Hittar inga sådana rostfria dyckert. Enbart galvaniserade från just Einhell. 18ga som är en vanlig storlek på maskindyckert har ett huvud på 1,2 mm.

• Gilla
ingenilles
  • Laddar…
Huvudet på dyckerten mäter jag till 1,8 mm, tråden är 1 mm, jag antar att både huvudet och tråden är av betydelse, det finns dyckert 1,1 mm tråd och 1,8 mm huvud, kanske vågar man prova

Jag tror att det är den smala sidan av huvudet som skall mätas. Mina 18ga är 1,2×2,0 mm på huvudet och 1,2 på skaftet. De är listade som 1,2 mm dyckert.

• Gilla
ingenilles
  • Laddar…
Om man läser Einhells tyska hemsida så anges det att dyckerten som de säljer är av typ J. Jag sökte på typ J och fick flera svar likt detta:

Die technischen Daten unserer Brads Type J sind beeindruckend. Sie haben eine Länge von 13 bis 60 mm, eine Kopfform in Stauchkopf (Brad), ein Drahtmaß von 1,00 x 1,25 mm und einen Nagelkopf von 1,00 x 2,00 mm. Das Material besteht aus verzinktem Stahl, ist geharzt und rostfrei. Der Schnitt ist C.

Detta är nog samma mått som Rapid typ 8 som finns som rostfri eller Tacwise 18g på Amazon.se. Köp en liten förpackning galvad och prova. Jag använder båda rostfria fabrikaten i min Dewalt 18g tryckluftspistol

• Gilla
Johan Gunverth och 1 till
  • Laddar…
Tack för info, ska prova

Jag har handlat rostfri Tacwise 18G och 16G via Amazon, klart billigast jag hittade och funkar bra.

• Gilla
ingenilles
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.