Perris skrev:
Det vore ju kanon om det är som du säger Rogge så slipper vi göra om jobbet!
Jag har nu läst igenom Reglerna säker vatten, dock behandlar väl dem mest tappvatten?
Eller missar jag något, finns det någon speciell rad man kan hänvisa mitt problem till i den?
Eller snarare som jag kan hänvisa besiktningsmannen till? =)
Säker vattenreglerna behandlar bara tappvatten idag. Dock är det på tal att få in lite regler om värmesystem i framtiden.

Ok, de behandlar bara tappvatten för att man får göra som man vill med värmesystem i princip eller?

Perris skrev:
Ok, de behandlar bara tappvatten för att man får göra som man vill med värmesystem i princip eller?
Jepp!

Perris skrev:
Lordi, vad hänvisar du detta till? Jag fick motsatta uppgifter från en röris nu så vi måste göra om jobbet så det inte blir några skarvar kvar i vägg. Slutet system, är det något speciellt med det?
Tack för hjälp!
Lite sent svar, men jag hänvisar till säker vatten. Så det är precis som Rogge skrev. Jag har också hört att det kommer en komplettering till reglerna, som avhandlar värmesystem. Men än så länge är det ok att skarva.
Men.. om jag skulle dra om värmerör hemma hos mig, så skulle jag försöka undvika dolda skarvar så gott det går ändå, speciellt om man kör med press-system

Tack så hemskt mycket grabbar! Jag hoppas det räcke rmuntligt mot besiktningsmannen, kan bli lite klent, då många är pappers fanatiker =)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.