Någon som har erfarenhet av Romotops kaminer?
Funderar på en 3-glas kamin.
 
Fick du reda på mer info på annat håll om kaminen? Slutade det med att du valde den omnämnda? I sådana fall, blev du nöjd?
 
M M Karlsson skrev:
Fick du reda på mer info på annat håll om kaminen? Slutade det med att du valde den omnämnda? I sådana fall, blev du nöjd?
Då det var otroligt lång väntetid valde jag därför ett helt annat märke. Därav har jag ingen erfarenhet av Romotops kaminer.
 
Bumpar tråden. Någon som har skaffat en Romotop? Tänker specifikt på Romotop Heat 3-glas.
 
K Kennster skrev:
Bumpar tråden. Någon som har skaffat en Romotop? Tänker specifikt på Romotop Heat 3-glas.
Det var jag som startade tråden för några år sedan då huset byggdes. Det blev ingen Romotop utan en Hajduk Volcano (3 glas). Vid tiden då huset byggdes var det omöjligt att kunna beställa en sådan kamin då det var otroligt långa väntetider. Istället hörde jag mig för hos leverantörer i Polen och hittade en mycket seriös leverantör. Allt fungerade till pricka och inga konstigheter överhuvudtaget.
Dessutom blev priset betydligt billigare än att köpa en likvärdig i Sverige.
På bifogad bild kan du se hur den ser ut när den sattes på plats. Det är nu snart 5 år sedan.
 
  • Kamin av märket Hajduk Volcano med tre glas installerad i ett rum under byggnation, synlig på bilden med golvskydd från Tarkett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Niclas H och 1 till
  • Laddar…
Tack för input! Jag jämför exempelvis Romotop
K Klinker66 skrev:
Det var jag som startade tråden för några år sedan då huset byggdes. Det blev ingen Romotop utan en Hajduk Volcano (3 glas). Vid tiden då huset byggdes var det omöjligt att kunna beställa en sådan kamin då det var otroligt långa väntetider. Istället hörde jag mig för hos leverantörer i Polen och hittade en mycket seriös leverantör. Allt fungerade till pricka och inga konstigheter överhuvudtaget.
Dessutom blev priset betydligt billigare än att köpa en likvärdig i Sverige.
På bifogad bild kan du se hur den ser ut när den sattes på plats. Det är nu snart 5 år sedan.
Tack för input!
Ja, det går nog att spara en hel del pengar. Jag jämför exempelvis Romotop med RAIS och Romotopen ligger på halva priset..
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.