978 läst ·
3 svar
978 läst
3 svar
Rökrör
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 799 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 799 inlägg
Nej inte tillåtet längre. Äldre installationer innan sekelskiftet är dock godkända med det för att de följde dåvarande byggnorm (om det ens fanns).enSAM skrev:
Förr hände det att rören gick ihop högre upp i skorstenen men och de är fortfarande godkända så länge skorstenen är tät. Senare ändrades det till att alla ska de ha egen ledning i hela skorstenens längd (höjd?)
Klicka här för att svara