Byggahus.se
Hej! Behöver några nya skruv till vindskiveplåtar. Satt montageskruv självborrande med typ tegelröd färg på huvudet, dessa är rostiga så vill ha nya. Hittar i affärerna bara kullriga med sexkantsskalle, vill ha låga för kryssmejsel, men de finns bara i vitt eller svart, verkae väldigt svårt att hitta i tegelröd. Någon som vet vart man kan köpa?
 
putte22 putte22 skrev:
[länk]
Tack men den du länkar till är för inomhusbruk så passar inte så väl till vindskivor!
 
Nilstyko Nilstyko skrev:
Här har du med tätbricka.

[länk]
Tack! Ganska dyrt med 400 spänn plus frakt när jag bara behöver typ 10st, och den är inte så platt och snygg som jag skulle önska heller. Väldigt vad svårt det här var att få tag i då!
 
K kurlakarl skrev:
Tack men den du länkar till är för inomhusbruk så passar inte så väl till vindskivor!
De som @Nilstyko till passar utmärkt för utomhusbruk
 
K kurlakarl skrev:
Tack! Ganska dyrt med 400 spänn plus frakt när jag bara behöver typ 10st, och den är inte så platt och snygg som jag skulle önska heller. Väldigt vad svårt det här var att få tag i då!
Ta med en påse hembakade lussekatter och fråga på ditt lokala plåtslageri om du kan få köpa tio skruvar?
 
K kurlakarl skrev:
Tack! Ganska dyrt med 400 spänn plus frakt när jag bara behöver typ 10st, och den är inte så platt och snygg som jag skulle önska heller. Väldigt vad svårt det här var att få tag i då!
Jag klistrade bara in första bästa länk. Googla på ”Vindskiveskruv röd”. Då får du upp massa alternativ och kan se vilka som är billigast.

Det här kanske passar dina behov bättre. Då har du ju 15 i reserv också😃

https://www.hornbach.se/p/vindskiveskruv-gunnebo-r-8004-tegelrod-a2-4-2x25-25-pack/8879202/
 
Måste du ha med stjärna då, om inte så gå in till en plåtslagare så har dom säkert röda farmarskruv och kan inte kosta många kronor för så lite som 10 st. Undvik med borrnos utan biter bättre.
 
J jonaserik skrev:
Måste du ha med stjärna då, om inte så gå in till en plåtslagare så har dom säkert röda farmarskruv och kan inte kosta många kronor för så lite som 10 st. Undvik med borrnos utan biter bättre.
Farmarskruv är inte jättesnyggt, tycker mig nyss ha sett såna användas i @Arvid14sverige tråd och förstår om man önskar en "plattare" skruv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.