Byggahus.se
TRJBerg TRJBerg skrev:
Jag brukar ibland retas med en släkting som inte alls gillar Ovjtarkor att jag ska skaffa en sådan. (Vilket jag inte kommer att göra.)
Oh, var tvungen att googla på dem, så fina! Fast väääldigt stora. Ser ut som om de har för vana att kupera öronen på dem i vissa länder?
Nä, det får räcka med finsk lapphund, de har samma uppsyn men lite mer hanterbar storlek :rofl:
 
Anna_H Anna_H skrev:
Oh, var tvungen att googla på dem, så fina! Fast väääldigt stora. Ser ut som om de har för vana att kupera öronen på dem i vissa länder?
Nä, det får räcka med finsk lapphund, de har samma uppsyn men lite mer hanterbar storlek :rofl:
Det är standard när de används som vakthundar. Den som mina vänner hade var kuperad om öronen med. De tog över den från en som avlidit, extremt svår hund. Men de hade vana av svåra hundar.
Tror deras vägde nånstans mellan 70-80 kilo i sina bästa år.

Som tur är så är kenneln i sverige noga med vem de säljer till. Har dock sett en sån inne i staden hos mig och det ser jag enbart som olämpligt att ha inne bland folk.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Okej, så om fastighetsägaren/villaägaren spänner upp taggtråd med rakblad som snubbeltråd så är inte det med uppsåt om någon snubblar och skär sig?
Det finns inget uppsåt till personskada i handlingen att sätta upp taggtråd. Att sätta upp taggtråd är inte förbjudet i sig.
 
E Eloffen skrev:
Det finns inget uppsåt till personskada i handlingen att sätta upp taggtråd. Att sätta upp taggtråd är inte förbjudet i sig.
Det beror på hur och var taggtråden sätts upp.
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Har aldrig hört om något barn som skadat sig på robotgräsklippare.
Det har jag. Inte mina egna dock, men det blev en hel del stygn. Det finns ju ingen broms på knivdisken så den stannar inte bara för att den stängs av. om barnet ligger på gräsmattan eller har händer och fötter i en plan vinkel så kommer klipparen att köra över så långt att den hinner orsaka ordenlig skada innan den stannar.
 
  • Ledsen
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.