797 läst · 2 svar
797 läst
2 svar
Ritning till byrå
Hej har planer på att bygga en podiumsäng med en byrå under. Det jag behöver hjälp med är dock byrån. Behöver ha en byrå som är 200cm i bredd och 70cm och 45cm djup. Vill bygga den själv men hittar inga ritningar. Finns någon hjälpmedel där man kan få hjälp att göra ritningar eller om det finns färdiga ritningar. Ska inte vara några ben
Medlem
· Blekinge
· 9 597 inlägg
Med egna mått blir det svårt att hitta passande ritningar. Kör i ett gratis ritprogram så får du tillverkningsritningar. Sketchup? Men du måste tänka själv.
Välkommen till forumet!
Kul projekt med lagom många utmaningar, tänker jag.
Har aldrig sökt ritningar till något på nätet; men om man bortser från dina specifika mått på den färdiga möbeln antar jag att du kan hitta ritningar på byråer som ger dig information om själva konstruktionen. Att du sedan får anpassa/räkna om dem till dina mått är ju en annan sak.
Kommer säkert att bli bra — ser fram emot lite bilder på det färdiga resultatet.
//Ronnie
Kul projekt med lagom många utmaningar, tänker jag.
Har aldrig sökt ritningar till något på nätet; men om man bortser från dina specifika mått på den färdiga möbeln antar jag att du kan hitta ritningar på byråer som ger dig information om själva konstruktionen. Att du sedan får anpassa/räkna om dem till dina mått är ju en annan sak.
Kommer säkert att bli bra — ser fram emot lite bilder på det färdiga resultatet.
//Ronnie
Liknande trådar
-
Söker testpilot till realtidsritning
Arkitekter, Arkitektritat & Extern design -
finns ritning till garage för robotgräsklippare?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Ritning till Pergola?
Altan & Uteplats -
Program för ritning till cykelbod
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Nytt stort kök i 70-tals hus (med länk till IKEA-ritning)
Kök