Har fått en offert på dragning av el för mina spottar. Hallen är 2,8 x 1,5 m ungefär inga större omdragningar behöver göras, elledningar renoverade. Ett mindre skåp runt elcentralen ska tas bort också.

Prisförslaget är 3700 före rot för arbetskostnaden, är det ett rimligt pris? Tycker det är svårt att uppskatta för har inte fått någon tidsangivelse för hur många timmar som ska läggas på arbetet.

/n

Det är helt omöjligt att avgöra utifrån din beskrivning. Hur många spottar är det, till exempel?

6 st spottar

Man kan, mellan tummen och pekfingret, räkna med ca en tusenlapp per spott. Då ingår allt dvs spottar , pottor dimmer, rör, tråd resor, arbetstid mm mm. Så 3700 verkar vara rätt ok. pris.

• Gilla
ByggNiclas
  • Laddar…
sådana småjobb är bättre att ta på löpande räkning

• Gilla
ByggNiclas och 1 till
  • Laddar…
Håller med nimajneb, elektrikern måste ju naturligtvis "räkna på sig" för värsta tänkbara scenario, det är därför du reagerar på prislappen.
För så förhållandevis små summor så skulle jag helt klart köra på löpande räkning.

skickat från en telefon nära mig.

• Gilla
ByggNiclas
  • Laddar…
Ja, det kanske är vettigast att göra så. Himla svårt att veta vad som är ett bra pris, bästa e ju så klart att plocka in flera offerter, gäller bara att ha tid till det också.

Tack för svar

Är det verkligen värt att lägga nån större "energi" på ett så litet jobb? det kan skilja max någon hundralapp i pris.

Nej förmodligen inte, det e nog mest för att stilla oron när man gör något för första gången att man skulle bli helt blåst

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.