Hej
Vad rekommenderas när man vill förbättra skruvhålen i ett hyllplan till en stringhylla? Funkar vanligt trälim eller bör man gå något bättre lim?
(målar om hyllplanen och vill använda samma skruvar som fästena satt med, men märkte att många satt väldigt löst)
Vad rekommenderas när man vill förbättra skruvhålen i ett hyllplan till en stringhylla? Funkar vanligt trälim eller bör man gå något bättre lim?
(målar om hyllplanen och vill använda samma skruvar som fästena satt med, men märkte att många satt väldigt löst)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Mitt sätt att laga sådant är att borra ett stort hål med kvistborr/cylinderborr/forstnerborr och sedan plugga igen med träplugg gjorda med pluggborr.
Synd att du målat först.
Protte
Synd att du målat först.
Protte
Produkter som diskuteras: "träplugg"
Träplugg
Träpluggar är infästningskomponenter avsedda för användning i träkonstruktioner, och erbjuder ett attraktivt och funktionellt alternativ till spik eller skruv. Dessa cylindriska bitar av trä är särskilt populära inom möbeltillverkning och
Läs mer
Kan räcka bra med att pula ned en tändsticka i skruvhålen och bryta av. Eventuellt i kombination med trälim.
Har någon testat att ta nya vore i stringhylla? Framsidan på min skrivbordsdel är skavd, så jag skulle vilja byta håll så att baksidan hamnar fram istället. Men skulle då behöva borta nya hål först? Någon som har testat och fått till det snyggt?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden