Är i en sommarstuga och vattnet rinner trögt i duschen så jag tänker rensa golvbrunnen. Är det någon som känner till denna modell och vet hur man ska komma åt och rensa? Dom golvbrunnar jag är van vid så brukar man "lyfta" upp en insats som man på ett enkelt sätt kan göra ren. Här verkar det inte finnas något att "lyfta upp" och allt verkar "sitta fast"... Hoppas någon har erfarenhet av modellen och kan hjälpa mig
.
Om jag minns rätt så sitter de i ett litet spår i delen som går nedåt och ska lyftas rakt upp. Mot kanten sitter den med ett par nabbar
https://www.purus.se/product/vattenlasinsats-till-beta/?print=pdf&sku=541458
https://www.purus.se/product/vattenlasinsats-till-beta/?print=pdf&sku=541458
Tackar - vad snällt som frågarS Saelen skrev:
Jo jag har råkat på den där för många år sedan...
Problemet som du säger är att det stockar sig längre ner. Det är tyvärr bara rensfjäder som gäller för att försöka få loss längre ner/in.
Propplösare ska du undvika, framförallt om du har gjutjärn eftersom det bildas 'sten' som kan göra det värre samt att rören kan gå sönder om de är dåliga.
Rensfjäder, ev maskindriven och hett vatten som kan spolas ner brukar vara det bästa.
Hoppas det löser sig (pun intended)
Problemet som du säger är att det stockar sig längre ner. Det är tyvärr bara rensfjäder som gäller för att försöka få loss längre ner/in.
Propplösare ska du undvika, framförallt om du har gjutjärn eftersom det bildas 'sten' som kan göra det värre samt att rören kan gå sönder om de är dåliga.
Rensfjäder, ev maskindriven och hett vatten som kan spolas ner brukar vara det bästa.
Hoppas det löser sig (pun intended)
Produkter som diskuteras: "Propplösare"
Fettlösare Mudin Express 1 liter Norenco
Löser upp fett, olja, hår och slam
299 kr inkl moms
Läs mer
Tack för svar och förklaring! Vi har en rensfjäder, då ska jag ta med mig den till stugan nästa gång!S Saelen skrev:Jo jag har råkat på den där för många år sedan...
Hoppas det löser sig (pun intended)![]()
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden