Hej jag försökte rensa golvbrunn i duschen men jag får ej ens ner rensbandet jag har köpt hur gör jag då för nu är det stopp går ej att duscha ( vi har en dusch på nedrevåning också men ej så bra ) nere har vi en sån man kan bara ta upp och rengöra men den uppe är konstig tycker jag har ej sett någon sådan förut vad göra ??
OK. Det ska gå att rycka lossa vattenlåset i även den brunnen. Man får köra ner handen och greppa runt kanten. Var försiktig, då plasten kan ha blivit skör med åren.S sator68 skrev:
Den stora ringen som klämmer fast mattan ska man helst inte pilla på. Det är viktigt att den sitter fast korrekt så att inte vatten kan tränga ut under mattan.
Jag tog bort klämringen men sätter den tillbaka den så fort jag är klar. Jag har försökt att dra i den men det händer ingenting den verkar sitt rätt bra . Jo jag har en högtryckstvätt med en slang som man rengör avlopp med men tyvär så gick högtryckstvätten sönder men vi borde få en ny för garantin har ej gått ut än men det dröjer kanske 5-10 dagar ville fixa stoppet nu ..
jag gjorde om rensfjädern så nu gick den in i hålet kom ungefär halva längden ca 3,5 meter sen tog jag i och fick ner hela rensfjädern 7 meter nu blev det lite bättre testade att spola i toaletten lite försiktigt det blev ej översvämning iallafall en förbättring vad kan man mera göra ? försöker att undvika att anlita proffs har ej råd just nu med det ..
Tryck i en vattenslang i brunnen och täta med trasor, och spola vatten samtidigt som du kör med fjädernS sator68 skrev:jag gjorde om rensfjädern så nu gick den in i hålet kom ungefär halva längden ca 3,5 meter sen tog jag i och fick ner hela rensfjädern 7 meter nu blev det lite bättre testade att spola i toaletten lite försiktigt det blev ej översvämning iallafall en förbättring vad kan man mera göra ? försöker att undvika att anlita proffs har ej råd just nu med det ..
Jo, det går, men den kan sitta rätt hårt. Den här gick förr att köpa som reservdel men verkar ha utgått.R RoBo skrev:
https://www.rskdatabasen.se/kategor...pygatter/reservdeltillbehor/p50-l-7113716-140
Klicka här för att svara