Hej
vi behöver rensa brunnen i duschen då och då. Vi har lite för dåligt fall. Vi har använt en variant på
en sådan vanlig ( se bild, röd )
Det var en grön i plast, som vi köpt på Jula.
Den har fungerat fint i många år.
Nu har den dock gått sönder.
Vi behöver en ny och såg denna "avloppspump" på Jula´s hemsida. se bild

Har ni någon erfarenhet av den senare blå pumpen, som Jula har ?

God Helg
Hälsar
Axelman

• index.jpg
  • 450034.jpg
Åsa Lund
Testade en liknande från Biltema hela hos svågern. Gick sönder på första försöket

Jag köpte en kärcher grovdammsugare som tål vatten så suger jag upp allt härligt. Täck för alla ingångar som har samma anslutning med blöta trasor så är det bara att köra så är det som nytt igen 👍🏻 nackdelen med pump är att du kan putta stoppet längre bort köpte dammsugaren på jula för dryga 1000 lappen

De få gånger som jag har behövt använda en sån där gammal hederlig sugkopp så har den varit väldigt effektiv. Om det har funkat bra för dig i flera år tidigare så är det väl knappast lönt att testa något annat?

Den rensare, som gått sönder efter många år , ser ut ungefär som bifogat.
Den var dock betydligt större / högre och grön.
Jag skulle gärna köpa en sådan om jag kunde hitta någon.

Axelman

• 860382.jpg
Jag hittade faktiskt en bild på den gamla trasiga
Min är dock grön.
Axelman

• Big Plunger.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Y
Jag hade en kort period där jag hade sådan pumpmodell fast mer riktad för yrkesbruk, funkade väl men var klumpig så man tröttnade på den. Enkla hederliga sugproppen är det bästa. Men gäller att finna en bred med stabilt gummi vilket är lite svårt idag.
Tycker den på bild har lite för mjukt gummi, helst vill jag hitta äldre i svart gummi, stabilare/hårdare.

Ifall du har vettig högtryckstvätt hemma (tex nilfisk 130, 145 som klarar 60grader) så kan du ju köpa riktig spolslang och munstycken/dysor (den som följer med är inte så bra som yrkesmodeller man kan fåtag på). Då får du verkligen det rent som håller sig längre.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.