Hej! Det är dåligt avrinn i vasken särskilt den vänstra (dubbelho) + att det kommer upp vatten ur framför allt den vänstra när man spolar i höger och när diskmaskinen tömmer (diskmaskinen sitter till vänster om hon). Hur ska jag rensa, har inte rensat denna typ tidigare?
Undersidan av köksskåp med avloppsrör och anslutningar till dubbelho, problem med avrinning nämns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Staffans2000
Skruva loss den undre "koppen". Glöm inte att sätta en balja under.

• Gilla
Tolvan Tolvansson
  • Laddar…
T Tolvan Tolvansson skrev:
Hej! Det är dåligt avrinn i vasken särskilt den vänstra (dubbelho) + att det kommer upp vatten ur framför allt den vänstra när man spolar i höger och när diskmaskinen tömmer (diskmaskinen sitter till vänster om hon). Hur ska jag rensa, har inte rensat denna typ tidigare?
[bild]
börja med att skruva bort vattenlåset botten? Det brukar gå ett bra att dela dem och plocka isär dem för att kunna rengöra ordentligt. Senast jag tog isär min satt det ordentligt med fett i den flexibla slangen efter vattenlåset.

• Gilla
Tolvan Tolvansson
  • Laddar…
Tack jag provar! Satt som berget tyckte jag så blev tveksam. Provar på nytt.

Jag får loss den undersöka koppen men kommer Inter åt själva vattenlåset, hur får man isär det? Är det bara att skruva eller ska man dra?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.