TvättmaskinerH Harald Blåtumme skrev:
H Harald Blåtumme skrev:
H Harald Blåtumme skrev:
Ja det är nåt med låspinnarna som jag inte lyckas med. Jag provarSven Hallberg skrev:
Har du försökt att ta tag med tången rakt uppifrån, så att käftarna gapar över hela det gröna plastlockets "handtag". Då får du mer kraft än om du tar med tången från sidan. Du behöver ju bara kunna vrida locket en liten bit så att låspinnarna hoppar förbi det smala. Men ta inte i för hårt som flera redan skrivit.
Sven Hallberg skrev:
Har du försökt att ta tag med tången rakt uppifrån, så att käftarna gapar över hela det gröna plastlockets "handtag". Då får du mer kraft än om du tar med tången från sidan. Du behöver ju bara kunna vrida locket en liten bit så att låspinnarna hoppar förbi det smala. Men ta inte i för hårt som flera redan skrivit.
Undrar om det är viktigt åt vilket håll jag sätter tillbaka denF Funkisfia skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mellan diskhon och vattenlåset borde det ju inte fasta så mycket. Om du ställer en hink under och slår på lite vatten uppifrån borde du märka om det är stopp på den biten. Är det inte det kan ju något vara täppt längre ner och då kanske det faller inom värdens eller brf ansvars område.F Funkisfia skrev:
Har du prövat något så enkelt som att spola igenom med riktigt hett vatten och lite diskmedel ?
Jag undrar om det inte kan vara hår längst upp. Jag gör ren min dammsugarbehållare och snurrgrejen längst ner på dammsugarfoten varje gång, jag tömmer den först förstås, men det kan nog hamna en del långa hårstrån därnere? Varför vill man inte skruva på det grå?Sven Hallberg skrev:
Mellan diskhon och vattenlåset borde det ju inte fasta så mycket. Om du ställer en hink under och slår på lite vatten uppifrån borde du märka om det är stopp på den biten. Är det inte det kan ju något vara täppt längre ner och då kanske det faller inom värdens eller brf ansvars område.
Har du prövat något så enkelt som att spola igenom med riktigt hett vatten och lite diskmedel ?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ett avloppsrör är ju inte så väldigt tekniskt avancerat. Den grå grejen under diskhon sitter ihop med det blanka som du ser upptill, de är s a s skruvade ihop och mellan sitter en eller ett par packningar, för att det ska bli tätt så att vattnet tar rätt väg och inte läcker ut.F Funkisfia skrev:
Det går absolut att skruva isär och du borde klara att skruva ihop det också. Jag tycker inte att det ser ut som om någon del av det blanka går att skruva bort uppifrån, i så fall borde det finna en skruv i centrum.
Och du - nästa gång du gör ren dammsugaren så kasta det du får loss i sophinken istället.
Mycket riktigt hett vatten och diskmedel säger duSven Hallberg skrev:
Ett avloppsrör är ju inte så väldigt tekniskt avancerat. Den grå grejen under diskhon sitter ihop med det blanka som du ser upptill, de är s a s skruvade ihop och mellan sitter en eller ett par packningar, för att det ska bli tätt så att vattnet tar rätt väg och inte läcker ut.
Det går absolut att skruva isär och du borde klara att skruva ihop det också. Jag tycker inte att det ser ut som om någon del av det blanka går att skruva bort uppifrån, i så fall borde det finna en skruv i centrum.
Och du - nästa gång du gör ren dammsugaren så kasta det du får loss i sophinken istället.
Det tar sån tid innan köksvattnet blir varmt för jag bor så pass högt, så...Det var en jättebra idé
Ja det är inte så lätt att slänga allt för jag sköljer ju av allt. Och även rengöringsduken från badrumsstäd, för tvättstället och badkaret har ännu tjorvigare avloppsrör. Men jag tar det till mig
Tack
HetvSven Hallberg skrev:
Ett avloppsrör är ju inte så väldigt tekniskt avancerat. Den grå grejen under diskhon sitter ihop med det blanka som du ser upptill, de är s a s skruvade ihop och mellan sitter en eller ett par packningar, för att det ska bli tätt så att vattnet tar rätt väg och inte läcker ut.
Redigerat:
F Funkisfia skrev:Mycket riktigt hett vatten och diskmedel säger du.
Hellre skräp i toaavloppet än i tvättställ eller badkar
Det tar sån tid innan köksvattnet blir varmt för jag bor så pass högt, så...Det var en jättebra idé. Jag tror det löste problemet
Ja det är inte så lätt för jag sköljer ju av allt, och även rengöringsduken från badrumsstäd för tvättstället och badkaret har ännu tjorvigare avloppsrör. Men jag tar det till mig.
Tack
Hetv
Koka upp vatten i en tekokare eöler kastrullF Funkisfia skrev:Mycket riktigt hett vatten och diskmedel säger du.
Det tar sån tid innan köksvattnet blir varmt för jag bor så pass högt, så...Det var en jättebra idé. Jag tror det löste problemet
Ja det är inte så lätt att slänga allt för jag sköljer ju av allt. Och även rengöringsduken från badrumsstäd, för tvättstället och badkaret har ännu tjorvigare avloppsrör. Men jag tar det till mig.
Tack
Hetv
Det kan ju vara att stoppet sitter längre ner och fåblir det svårare
Bra! Då kan du ju den delen nästa gång!F Funkisfia skrev:
Men då återstår 2 alternativ, antingen stopp före vattenlåset upp i vasken, eller så är det stopp efter vattenlåset ner i avloppet. En rensfjäder att joxa runt med på båda dessa alternativa platser vore nog vägen att gå vidare.