1 693 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Renovering gästtoalett
Medlem
· Blekinge
· 79 inlägg
Hej
Vi håller på att planera renovering av vår gäst toalett (ca 2 m2) men har lite frågor. Huset är från 1923 ungefär men denna toalett har blivit renoverad genom åren innan vi tog över, när vet jag inte riktigt.
Idag är det plastmatta på golvet, målade väggar. Rörgenomföring i golvet till både handfat och toalett.
Planen är så här:
1. Riva allt
2. Förstärka bjälklag med kortlingar samt golvspånskivor
3. Golvvärme (Matta eller inte?)
4. Flytspackel
5. Tätskikt ?
6. Fix och kakel (Marockanskt kakel är tanken)
7. Foga
Däremellan måla väggar.
Men #3; Vad är smidigast? Färdig matta eller lös kabel?
#5 - TÄTSKIKT. Har nu läst att man behöver, verkar det som ha tätskikt i en liten toalett.
Har kikat på Kiilto K2 men blir inte klok på det. Ska man bara rolla 2 gånger, eller ska man rolla en gång, sen duk och sedan rolla en gång till?
Är det något jag har glömt eller planerar göra i fel ordning?
Har aldrig renoverat en toalett förut men tänkte att detta bör jag kunna klara av själv.
Tacksam för alla svar och inputs!
Vi håller på att planera renovering av vår gäst toalett (ca 2 m2) men har lite frågor. Huset är från 1923 ungefär men denna toalett har blivit renoverad genom åren innan vi tog över, när vet jag inte riktigt.
Idag är det plastmatta på golvet, målade väggar. Rörgenomföring i golvet till både handfat och toalett.
Planen är så här:
1. Riva allt
2. Förstärka bjälklag med kortlingar samt golvspånskivor
3. Golvvärme (Matta eller inte?)
4. Flytspackel
5. Tätskikt ?
6. Fix och kakel (Marockanskt kakel är tanken)
7. Foga
Däremellan måla väggar.
Men #3; Vad är smidigast? Färdig matta eller lös kabel?
#5 - TÄTSKIKT. Har nu läst att man behöver, verkar det som ha tätskikt i en liten toalett.
Har kikat på Kiilto K2 men blir inte klok på det. Ska man bara rolla 2 gånger, eller ska man rolla en gång, sen duk och sedan rolla en gång till?
Är det något jag har glömt eller planerar göra i fel ordning?
Har aldrig renoverat en toalett förut men tänkte att detta bör jag kunna klara av själv.
Tacksam för alla svar och inputs!
Medlem
· Blekinge
· 79 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 79 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 79 inlägg
Nja tanken va väl egentligen att behålla de då vi inte ska ändra planlösningen.M Maestrono skrev:
I källaren under rummet så ser vi både vatten och avloppsledningarna så ur läckagesynpunkt så är det nog ingen risk men kanske lika bra att byta de med
Klicka här för att svara
