Byggahus.se
Gav mig på att försöka renovera en gammal slangvinda innan den åker till tippen. Förväntade mig inte att det skulle bli lätt. Antagligen är det fjärden i den som gått sönder då den inte drar tillbaka slangen. Någon som vet hur man "delar hjulet" och kommer in till den?
 
  • Svart dammsugaraggregat med märket 'Nederman' och varningsetiketter, placerat på ett stengolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nedgånget cirkelsågshuvud på en grå bakgrund, smutsigt och med synliga fästelement.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mässingsventil ligger på en grå metallisk gasflaskans bottenplatta bredvid en skiftnyckel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
X xxx.maws skrev:
Gav mig på att försöka renovera en gammal slangvinda innan den åker till tippen. Förväntade mig inte att det skulle bli lätt. Antagligen är det fjärden i den som gått sönder då den inte drar tillbaka slangen. Någon som vet hur man "delar hjulet" och kommer in till den?
Har en liknande köpt beg som låser dåligt men drar tillbaka ok.
Minns jag fel eller finns det inte nån rep-sats att köpa till dessa, innehållande fjäder mm?
 
FredrikR FredrikR skrev:
Har en liknande köpt beg som låser dåligt men drar tillbaka ok.
Minns jag fel eller finns det inte nån rep-sats att köpa till dessa, innehållande fjäder mm?
Troligtvis inte. Tydligen hade dom ändrat utförande -97 och min var äldre än så. Mejlade tillverkaren och frågade, för nog säljs det identiska fortfarande. Men jag fortsätter gräva, eller svära över den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.