Vi ska i vår renovera vårt badrum och tagit på oss jobbet att själva byta ut badrumstaket.
Vi hade behövt hjälp med hur vi ska gå tillväga för detta.
Idag sitter det innertak med en diffusionsspärr ovanför och sedan isolering och vind.
Vi blev lite osäkra på om det var risk för fuktskador om vi behöll det gamla innetaket?
Vi tänkte vi ville få ett slätt gipstak med spottar i och undrar om vi behöver riva det gamla innertaket. innan vi reglar upp så vi får distans för spottlights och sedan monterar på nytt takgips?
Eller finns det någon som kan ge en utförlig beskrivning hur man bör gå tillväga?
Tacksam för hjälp
