Tyvärr är platta tak en riskkonstruktion.
Om ni tycker att det är snyggt med platt tak, och inte vill investera en större förmögenhet på att byta tak helt, dvs, nya takstolar, och allt... Så föreslår jag att ni bygger ifrån sargen vid kanten på taket, en anordning,,, den består i ett regelverk som man placerar våtskivor på. typ Båtplywood, eller formplywood som dom oxå kallas.... Detta ska byggas så att det lutar ner emot brunnen....Över detta sen lägger man först underlagspapp, och sen uppå, lägger man ytpapp som klistrasmed gasol.... Men, viktigt är att man vet att brunnen och dess rörledningar klarar vattenmassorna som blir... Rörinspektion kan ju vara på sin plats..
summan blir att man kan ha kvar sina fina "Plattatakstruktur" och samtidigt ha ett bra fall till brunnen....
Men jag råder dig till att rådgöra med en byggfirma om detta....