R
Taket (låglutande) läggs om här.

Offerten säger "Fabrikat: Trebolit Elastolist Gratitgrå eller likvärdig produkt."

Det som läggs är Nexler Izolmat Plan monomax.

Får jag en "likvärdig produkt"?

• En lista med instruktioner för montering av takmaterial, inklusive användning av Trebolit Elastolist Gratitgrå eller likvärdig produkt.
  • Närbild på etikett för Nexler Izolmat Plan monomax tätskikt; etikettens specifikationer och tekniska data syns tydligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rullar av Nexler Izolmat Plan monomax takmaterial ligger utbredda på ett tak i en grönskande omgivning.
    Skapa konto
lärjungen
  • Prestandadeklaration för Izolmat Plan Monomax med tekniska data och ansökningsmetoder för enlagers membran av bitumen för vattentätning på tak.
    Skapa konto
  • Prestandadeklaration för Izolmat plan monomax från Nordic Waterproofing med tekniska specifikationer och kontaktinformation.
    Skapa konto
Redigerat:
  • Gilla
RundBerg
  • Laddar…
Rickard.
Den är liknande på flera sätt men jag tycker inte likvärdig, jag hade inte varit nöjd alls då du "byter" en svensktillverkad papp med www.tatskiktsgarantier.se mot en troligtvis billigare polsk papp.

Redigerat:
  • Gilla
KevinEK och 2 till
  • Laddar…
lärjungen
Rickard. Rickard. skrev:
Den är liknande på flera sätt men jag tycker inte likvärdig, jag hade inte varit nöjd alls då du "byter" en svensktillverkad papp med www.tatskiktsgarantier.se mot en troligtvis billigare polsk papp.
Så kan det kanske vara. Svårt att avgöra. Läser man databladen verkar de ha snarlika egenskaper, men det kan säkert vara så att den polska varianten har kostat mindre i inköp. Om man skall peta i detaljer hittar jag i ett annat datablad att Trebolit Elastolit är godkänd för 1% lutning (0,6°) medan Izolmat plan monomax är godkänd för 3% (1,7°). Sen är väl frågan om en sådan detalj räcker för att diskvalificera Izolmat. Har inte lusläst de andra värdena heller så kanske finns fler skillnader.

H
Rickard. Rickard. skrev:
Tillägger, Mataki la vi och Zürich står för garantin.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.