Hej,

Har just fått huset ommålat. Tyvärr är inte resultatet helt bra, ränder från rollers syns på de flesta ställen.

Någon som vet om detta är accepterat i måleribranschen eller bör jag kräva att det åtgärdas? Försvinner dessa efterhand när färgen suttit ett tag?

Bilder är bra

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så sant.. Kommer här

Men det är ju träpanelens struktur.
Eller är jag helt blind?

• Gilla
HEM2121 och 2 till
  • Laddar…
Målar man träfasad med roller?

Det där har inget med målningen att göra, det är från sågningen av panelen som dessa tvärgående ränder kommer.

M
Sågat med bandsåg, ibland blir det så då bandet svetsas på ett ställe och förvrängs en aning just där.

thomas33 skrev:
Målar man träfasad med roller?
Det tror jag nog dom flesta målare gör.

Efterdrar man inte med pensel? Dels för strukturen och dels för att arbeta in färgen.

• Gilla
HEM2121 och 1 till
  • Laddar…
T
Som sagt, har inte med målningen att göra så du får nog slå en signal till sågverket och klaga istället:rolleyes:

Henri skrev:
Efterdrar man inte med pensel? Dels för strukturen och dels för att arbeta in färgen.
Precis vad jag tänkte... har gubbarna / tanterna bara rullat fasaden så lär man ha annat att se fram emot :D

Tack för era svar! Verkar se likadant ut på samtliga hus här i området (radhusområde) så det stämmer nog att det är virket.

Syns dock extra tydligt på mitt hus, men det kanske är just för att det är nymålat. Det kan inte vara så att färglagret är för tunt och att ränderna syns bättre pga det?

Det ser ut som att du har fått 2:a-sortering av klädsel, så som sagt, du får klaga på leverantören av virket.

Dagens plastfärger arbetas ju inte in, dom ligger utanpå som en film.
Gammeldags oljelasyr gick i i träet

Man stryker i alla fall med pensel för att få färgen att fästa ordentligt OAVSETT om man rollar först eller bara penselstryker

• Gilla
Poxeman
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.