Hej.
Har dåligt flöde över en radiator. Returventilen är helt utskruvad men får ändå bara de översta cm varmt.
Kan någon identifiera ventilen? Går den att justera?
MVH
Har dåligt flöde över en radiator. Returventilen är helt utskruvad men får ändå bara de översta cm varmt.
Kan någon identifiera ventilen? Går den att justera?
MVH
Det verkar vara TA TRV.
Verkar dock finnas olika modeller som TRV-2 eller TRV-3.
Någon som har bild på förinställningsverktyget man behöver så kan jag eventuellt printa ett på 3D-skrivare?
Kan man plocka ur hela insatsen och kontrollera den i drift utan att bli väldigt blöt?
)
Verkar dock finnas olika modeller som TRV-2 eller TRV-3.
Någon som har bild på förinställningsverktyget man behöver så kan jag eventuellt printa ett på 3D-skrivare?
Kan man plocka ur hela insatsen och kontrollera den i drift utan att bli väldigt blöt?
Bästa svaret
Märkningen RV 40 på ventilhuset tyder på att det är RVT 40 F. Bifogar bild med utdrag ur TA Hydronics Byt och förnya.
Insatsen kan inte tas ut under drift. Då forsar trycksatt radiatorvatten ut.
Insatsen kan inte tas ut under drift. Då forsar trycksatt radiatorvatten ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Jag känner själv inte igen själva insatsen. Den ser inte riktigt ut som TRV. Kanske ser den bara annorlunda ut än de modeller jag sett från TA, men det finns också en möjlighet att det är en ersättningsinsats från en annan tillverkare. Vad har du för termostat?
Redigerat:
Det är en termostat enligt denna bild.Johhhan skrev:
Anvisningar ovan verkar stämma och jag kan lossa och vrida enligt den. Får prova mig fram på olika inställningar. Nu har jag fått halva elementet varmt.
Klicka här för att svara