Tjena!
Har en radiator som läcker (pytte pyttelite) när jag sätter på min MMA -adapter och termostat, det är så att det kommer ungefär en droppe vatten om dagen (men det är ju tillräckligt för mig som är petig).
Fråga: hur gör jag för att det ska sluta läcka? Kan man byta packningen där ”piggen” sitter på något sätt utan att först behöva ”tappa ur systemet”?
Har en fjärrvärmepanna, samtliga andra radiatorer sitter med likadan adapter och termostat.
Bifogar bilder, tacksam för all hjälp!
Har en radiator som läcker (pytte pyttelite) när jag sätter på min MMA -adapter och termostat, det är så att det kommer ungefär en droppe vatten om dagen (men det är ju tillräckligt för mig som är petig).
Fråga: hur gör jag för att det ska sluta läcka? Kan man byta packningen där ”piggen” sitter på något sätt utan att först behöva ”tappa ur systemet”?
Har en fjärrvärmepanna, samtliga andra radiatorer sitter med likadan adapter och termostat.
Bifogar bilder, tacksam för all hjälp!
Ser ut att vara ett AGA/TP radiatorkoppel.
Exakt vilken packbox det är kan jag inte se av bilden, här finns några olika som passar AGA/TP,
https://m.lundagrossisten.se/catalogue/i1076
https://www.rinkabyror.se/artikel/mma-packbox-nti/
Exakt vilken packbox det är kan jag inte se av bilden, här finns några olika som passar AGA/TP,
https://m.lundagrossisten.se/catalogue/i1076
https://www.rinkabyror.se/artikel/mma-packbox-nti/
Klicka här för att svara



