Hej, kan någon ge råd på dimmer till den här lampan som jag ska köpa o jag gissar jag kommer sätta i ledlampor på ca 2-4 Watt. Jag vill helst ha en vrid dimmer som jag har nu men antar att den inte kommer att fungera för det är eljo trend eller vad den nu heter men den har då suttit här före ledlampans inträde i belysningsvärlden.

• Modernt takmonterat ljus, flera glaskupor på armar, varm belysning, stilren design, inredningsdetalj mot crèmefärgad vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två vita väggmonterade strömbrytare på en marmorerad vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
G
Plejd kan också vara ett alternativ, går att ställla in i appen hur den ska dimma olika ljuskällor.

• Gilla
ptlf
  • Laddar…
Testa först utan att byta dimmer. Jag har varit med om att en gammal vriddimmer fungerar med LED på 10W.

• Gilla
ptlf
  • Laddar…

Bästa svaret

P ptlf skrev:
Har nu testat med dimmer som satt där och den dimrar ju men den går inte ned så mycket så åker på att byta dimmer då, är det någon skillnad på Schneider dimmern som det länkades tidigare till och den här från Vadsbo?

[länk]
Dra loss ratten och ta bort kontramuttern som sitter under. Lossa på täcklocket. Bakom sitter en svart liten plastskruv som du kan testa skruva ner om den inte redan sitter i botten. Skruven minskar eller ökar minsta dimringsnivån.

• Gilla
ptlf
  • Laddar…
Müssli Müssli skrev:
Dra loss ratten och ta bort kontramuttern som sitter under. Lossa på täcklocket. Bakom sitter en svart liten plastskruv som du kan testa skruva ner om den inte redan sitter i botten. Skruven minskar eller ökar minsta dimringsnivån.
Kanon👍Tusen tack nu blev det bra! Trodde att det var bara på nyare varianter det gick justera så nu har du lärt mig något nytt 😃

• Gilla
Müssli
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.