Hej!
Jag tänkte lägga fiskbensparkett i köket och vill ta bort det underliggande golvet för att undvika att få en hög tröskel. Just nu ligger det ett laminatgolv med en MDFs-skiva (eller liknande?) undertill. MDF-skivan går hela vägen in till väggen under köksskåpen vilket gör det svårt att komma åt. Hur brukar det se ut undertill när golven är lagda på detta vis? Hur hade ni gått tillväga för att få bort golvet?

Laminatgolv i fiskbensmönster under köksskåp bredvid en rostfri ugn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vy under köksskåp som visar laminatgolv och MDF-skiva som går in till väggen.
Skapa konto
Gamla laminatgolvet delvis borttaget avslöjar MDF-skiva och ett underliggande lager nära väggen.
Skapa konto

Kanske är färdig redan men jag skulle ha pallat upp skåpen en bit innanför benen, plockat bort benen och kapat MDFen innanför benen. Frågan är vad man får in under skåpet att kapa med. Kanske en liten cirkel?

Hur gjorde du?

N nybyggarn3 skrev:
Kanske är färdig redan men jag skulle ha pallat upp skåpen en bit innanför benen, plockat bort benen och kapat MDFen innanför benen. Frågan är vad man får in under skåpet att kapa med. Kanske en liten cirkel?

Hur gjorde du?
Tack för svar! Jag har inte börjat än! Försöker lista ut något smart först ;) Ja men i de banorna har jag också tänkt, men frågan är precis som du säger vad man ska kapa med. Jag har sett någon slags precisioncirkelsåg men känner mig inte helt sugen på att lägga ett par tusen på ett nytt verktyg heller.. Men det är kanske enda alternativet!

mediokerpådiy mediokerpådiy skrev:
Tack för svar! Jag har inte börjat än! Försöker lista ut något smart först ;) Ja men i de banorna har jag också tänkt, men frågan är precis som du säger vad man ska kapa med. Jag har sett någon slags precisioncirkelsåg men känner mig inte helt sugen på att lägga ett par tusen på ett nytt verktyg heller.. Men det är kanske enda alternativet!
Kanske går att hyra?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.