Vi ska totalrenovera badrum och jag har länge drömt om en walk-in-dusch.
Ett alternativ är att låta snickare bygga upp vägg på båda sidor om duschen. Det vore ju mysigt och verkligen ge den där walk-in-känslan.
Men jag får kapitulera för alternativet med fast duschvägg, av ekonomiska skäl.
AV ekonomiska skäl skulle jag också helst slippa att måttbeställa. Det finns färdiga duschväggar i glas som ger ett djup i duschen på 1150mm.
Räcker det för att inte skvätta ner hela badrummet? Draperi är UTESLUTET.
Befintlig väggdel som duschen hamnar mot är 1200mm så på så sätt passar ju den duschvägg jag har sett ut perfekt.
Jag betalar gärna för att det byggs på under glasväggen så att det blir ordentligt fall in i duschen. Planen är att sätta en smal, rak golvbrunn i duschen.
Ett alternativ är att låta snickare bygga upp vägg på båda sidor om duschen. Det vore ju mysigt och verkligen ge den där walk-in-känslan.
AV ekonomiska skäl skulle jag också helst slippa att måttbeställa. Det finns färdiga duschväggar i glas som ger ett djup i duschen på 1150mm.
Befintlig väggdel som duschen hamnar mot är 1200mm så på så sätt passar ju den duschvägg jag har sett ut perfekt.
Jag betalar gärna för att det byggs på under glasväggen så att det blir ordentligt fall in i duschen. Planen är att sätta en smal, rak golvbrunn i duschen.
Hej.E EmmaCarex skrev:Vi ska totalrenovera badrum och jag har länge drömt om en walk-in-dusch.
Vi renoverad precis som ni ska göra hela vårt badrum. Och vi hade samma problem. En tillverkare ville ha 22000:- för en "Walk in dusch"..... Så vi valde istället och köpa en duschvägg som va 1380mm vi är supernöjda med den. I ert fall OM nu inte det räcker kan man ju alltid eftermontera en dörrbakom beroende på bredden ni har i duschen?
Vh Alexander
haha ja sant. Skillnaden är att man inte stänger om sig, med ex dörr eller draperi, utan ”bara” kliver rakt in i duschen.M MetteKson skrev:
Jag hyrde en lägenhet en gång som hade en sådan dusch, fast med tre fasta, kaklade väggar och sen dess har jag inte kunnat släppa tanken på att ha en själv.
det är sant. Vi har ju inte bredare badrum än vad vi har, så egentligen är det ju bara att chansa och hoppas. Har ni frostat? Jag skulle gärna ha frostat eller t.o.m. mörkt frostat glas för att uppnå den där ombonade känslan.Scsi skrev:
Hej.
Vi renoverad precis som ni ska göra hela vårt badrum. Och vi hade samma problem. En tillverkare ville ha 22000:- för en "Walk in dusch"..... Så vi valde istället och köpa en duschvägg som va 1380mm vi är supernöjda med den. I ert fall OM nu inte det räcker kan man ju alltid eftermontera en dörrbakom beroende på bredden ni har i duschen?
Vh Alexander
Ok, förstår vad du menar. Sån har jag stött på när jag bott på hotell. Visste bara inte att det kallades ”Wall-in-shower”.E EmmaCarex skrev:
Scsi skrev:
tänkte mer om du behövde bygga upp mycket undertill, för att inte glipa. Har sett att vissa leverantörer angett Max fall.
E EmmaCarex skrev:
Hej.
Jaha nu är jag med.
Mitt fall är gjort efter 90mm bredd. Så där duschväggen står är det plant. Det enda jag gjorde efter montaget va att dra en slikonefog jämns med golvet/väggen.
Vh Alexander
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
I ett av mina badrum har jag en nisch som är 1m bred och 1,8m djup.
Blandaren (takdusch) sitter på kortväggen längst in i nischen men det stänker ut precis till utkanten av nischen.
Vad gäller fallet har jag en Unidrain längst in och fall rakt in mot den vilket fungerar klockrent.
Blandaren (takdusch) sitter på kortväggen längst in i nischen men det stänker ut precis till utkanten av nischen.
Vad gäller fallet har jag en Unidrain längst in och fall rakt in mot den vilket fungerar klockrent.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Väldigt snyggt!!Paul-Staffanstorp skrev:
Vh Alexander.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Tack...Scsi skrev:
Har i efterhand fällt in en handdukstork till sidan om den som sitter där för jag tycker inte de är så effektiva så de klarar 2 badlakan och detta badrum är "mitt & grabbens"...
Trådhyllan från XXXLutz och sitter med sugkoppar... enormt hållfast och skönt att slippa göra hål i väggarna.
Kan ju alltid lägga ett par bilder till än om det blir lite OT... hoppas inte det stör någon.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto