Jag har en kran i källaren med utvändig R15 gängning "som avslutning"...dvs där vattnet rinner ut :rofl:, på denna vill jag koppla ett filter som har invändig M22 gängning. Jag letade runt igår på de vanligaste handlarna, Bauhaus, JULA etc utan att hitta något som jag tyckte kunde passa. Kanske jag inte förstod vad jag letade efter, det skulle förvisson inte vara första gången...
Är det någon som har ett bra förslag hur dessa kan kopplas på bästa sätt? Behöver inte vara fin-lösning.

Tack... hade hoppats på att hitta något i de lokala handlarna, men det kanske inte är en så vanlig övergång?

Den kollade jag på igår och den var tyvärr tvärtom, m22 invändigt och r15 utvändig :(

Även om det står rätt i beskrivningen på den, reagerade på det igår. Trodde jag hittat rätt då, men icke

Artnr 87223 hos biltema?

Har försökt med den... finns inte att köpa längre :mad:

Var in på comfort-butiken nu på lunchen, de hade ingen sådan övergång heller.

Skärmdump av webbutik som visar övergångsnipplar med priser och "UTGÅTT" markering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jo på comfort så sade de att skulle ta hem om jag hade rsk numret.... men jag löste det på ett annat sätt istället. Tack för att ni tog er tid :) ber om ursäkt för allt besvär :oops:

Krilleman
Konstigt värre. Alla Biltema i Södermanland har den...

Rördel med G1/2" invändig gänga och M22 x 1 utvändig gänga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.