Den verkar ju rätt smart nen det måste vara en hysterisk fart på luften flr att matcha propellern i en normal ute del genom två hål i väggen

Sittställning
T toolman77 skrev:
Den verkar ju rätt smart nen det måste vara en hysterisk fart på luften flr att matcha propellern i en normal ute del genom två hål i väggen
Exakt min tanke, jag fick för mig jag skulle kunna använda lite varmluft till källaren att värma under sommaren men det ju en halvdum idé kanske.

Men jag är sugen på att testa en men priset är för högt för att chansa känner jag

Sittställning
Kan inte riktigt släppa denna modellen, verkligen ingen som testat den ? :crysmile:

Finns en annan modell med 40 liter vatten också som ska klara några timmar kylning men men..

Jag har beställt en! :-)

• Gilla
Ulric och 3 till
  • Laddar…
Sittställning
P peterv8 skrev:
Jag har beställt en! :)
Då väntar jag ivrigt på en recension!!

Fick hem den i onsdags och packade upp den. Den är väldigt stor kan jag säga och i vårt sovrum blir den alldeles för stor. Hålen man skall borra är mkt större än jag trodde då den animerade videon på Bauhaus hemsida visar en hålsåg på ca 100mm men i verkligheten är det 175mm!

Har packat ner den igen och lämnar tillbaks den, kanske inom en snar framtid kommer det en mindre nättare version!:)

Sittställning
P peterv8 skrev:
Fick hem den i onsdags och packade upp den. Den är väldigt stor kan jag säga och i vårt sovrum blir den alldeles för stor. Hålen man skall borra är mkt större än jag trodde då den animerade videon på Bauhaus hemsida visar en hålsåg på ca 100mm men i verkligheten är det 175mm!

Har packat ner den igen och lämnar tillbaks den, kanske inom en snar framtid kommer det en mindre nättare version!:)
Wow! Okej ja nä tur man inte chansa då.

Jag köpte faktiskt en Mitsubishi ln25 split .. extremt tyst på nattläget och inget som stör överhuvudtaget! Riktigt imponerad

C
Vad tror ni om det är möjligt att skippa håltagning i vägg och istället koppla på två slangar (+ kondensslang) genom fönster med plywoodskiva?

Eller blir det saksamma som en ombyggd 2-slangs portabel AC utan några direkta fördelar?

Sittställning
C cray skrev:
Vad tror ni om det är möjligt att skippa håltagning i vägg och istället koppla på två slangar (+ kondensslang) genom fönster med plywoodskiva?

Eller blir det saksamma som en ombyggd 2-slangs portabel AC utan några direkta fördelar?

Tror du får samma effekt.

Jag skulle vilja prova den som har vatten https://www.bauhaus.se/aircondition-qlima-pes7125-slanglos

Men ser att den fått en stjärna nu

• Gilla
cray
  • Laddar…
Det går säkert fint, men tänk på att du måste ha fall på kondensslangen om du ska köra acfunktionen.

• Gilla
cray
  • Laddar…
C
C
I InsidersUnited skrev:
Det går säkert fint, men tänk på att du måste ha fall på kondensslangen om du ska köra acfunktionen.
Tack, då är inte det spåret kört.
Hur är det med ljudnivå, osv?
Jag har inte lyckats hitta någon bra review kring dessa enheter. Tips?

C cray skrev:
Lite läskigt med 40l vatten och man hör om kvalitetsproblem, som verkar drabba en del. Se [länk]

Annars är den lösningen lockande.
C cray skrev:
Tack, då är inte det spåret kört.
Hur är det med ljudnivå, osv?
Jag har inte lyckats hitta någon bra review kring dessa enheter. Tips?
Hade det inte varit för att den läckte skulle jag valt den 10/10 gånger!

@cray Jag får hem en Innova Elec 2.0 imorgon eller i början av nästa vecka. Kan testa den lite då.

• Gilla
cray
  • Laddar…
C
@cray Jag får hem en Innova Elec 2.0 imorgon eller i början av nästa vecka. Kan testa den lite då.[/QUOTE]

Det verkar finnas tre märken på marknaden: Innova, Qlima, Olimpia Splendid.
Qlima WDH 129 resp 229. Har inte lyckats klura ut skillnaden mellan dessa.
Innova verkar lansera en "mini"-variant som är 80cm bred.

Har du nördat ner dig i skillnader och skulle vilja redogöra för ditt val av Innova Elec 2.0?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.