Byggahus.se
Nu är jag och tjejen verkligen i knipa. :( Hoppas innerligt att ni kan hjälpa till.

Är på gång att tjockputsa med kalk/hydraliskt på vårt gamla timmerhus och det var tänkt att det skulle vara klart till vårt bröllop till mitten på augusti. Men det har uppstått problem och vi behöver nu en pump med slang för att spruta upp det på väggen. Trodde i min enfald att det gick att hyra putspump med blandare som det gick att göra förr, men jag har ringt bygguthyrningfirmorna och ingen har några betongpumpar för uthyrning längre! Är det bara maxit etc som har det kvar?

Vet ni var man ska söka? Vilka kan man fråga mer förutom maskinuthyrningsfirmorna?
 
Redigerat:
Det du behöver hyra är en Aktivator (snabblandare), en tabtronic och en brukslang.
Du behöver också en kompressor.
Så vitt jag vet ¨så har inte vanliga hyrfirmor det, men hör med någon murarfirma om du kan låna en uppsättning tabbutrustning.
 
Jag letar efter en p50 (tumac) som alla verkar använda, med tillhörande blandare om det går att få tag på. Hittar ingen "tabtronic" på nätet, är det något liknande?

Kollar med murarfirmor imorgon, finns någon större firma som du kan rekomendera?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.